• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121612818
  • خبرنگار : 71610

نگرانی صهیونیست‌ها درباره تشدید جاسوسی روسیه از نهادهای نظامی این رژیم

نگرانی صهیونیست‌ها درباره تشدید جاسوسی روسیه از نهادهای نظامی این رژیم

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد که درپی افزایش توجه ارتش‌های اروپایی به تسلیحات توسعه یافته توسط رژیم صهیونیستی، فعالیت‌های جاسوسی روسیه در این رژیم نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری زبان "ISRAEL DEJENSE" فعال در زمینه‌های امنیتی و نظامی در گزارشی نوشت: با روی آوردن بیشتر کشورهای اروپایی به سلاح‌های اسرائیلی، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه فعالیت‌های خود را در اسرائیل با هدف به دست آوردن اطلاعات فنی و امنیتی مرتبط با سامانه‌های نظامی که در حال توسعه هستند، تشدید خواهند کرد.

این رسانه نوشت: حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی را به سمت افزایش بودجه تخصیص یافته به امنیت در سال‌های آینده سوق خواهد داد.

طبق این گزارش، حمله روسیه به اوکراین همچنین منجر به باز شدن درهای بازارهای بیشتری در اروپا برای شرکت‌های اسرائیلی فعال در زمینه سامانه‌های امنیتی و دفاعی خواهد شد، چه شرکت‌هایی که در حال حاضر در این قاره فعالیت می‌کنند یا سایر شرکت‌هایی که سیستم‌ها و تجهیزات جدیدی را توسعه خواهند داد که ممکن است از آنها برای مقابله با هرگونه تمایل روسیه برای حمله به مناطق بیشتر استفاده شود.

این رسانه عبری در ادامه آورده است: به همین دلیل انتظار می‌رود سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) و سرویس اطلاعات نظامی روسیه (GRU) فعالیت خود را در اسرائیل تشدید کنند.

این سایت نوشت: ممکن است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه به کسب اطلاعات فنی درباره صنایع نظامی و امنیتی اسرائیل چه از طریق جذب نیروی انسانی (مشتریان) و چه از طریق فعالیت‌های سایبری متوسل شوند. در چنین حالتی اپراتورهای صنایع نظامی اسرائیل و مشتریان آنها در اروپا، دلالان اسلحه، کارمندان وزارت جنگ اسرائیل و بستگان افرادی که در زمینه توسعه سامانه‌های امنیتی کار می‌کنند، اهدافی خواهند بود که اطلاعات روسیه از طریق آنها تلاش خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیازش را جمع آوری کند.

وب سایت مذکور همچنین نوشت که روابط شخصی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم نمی‌تواند مانع فعالیت‌های جاسوسی روسیه در اراضی اشغالی شود و دستگاه امنیت داخلی (شاباک) و مقامات مسؤول امنیت نهادهای نظامی اسرائیل وظیفه مقابله با این اقدام روس‌ها را بر عهده دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha