• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121612912
  • خبرنگار : 50175

وزیر کشور:

سد سیمره ظرفیت افزایش آبگیری را دارد

سد سیمره ظرفیت افزایش آبگیری را دارد

ایسنا/لرستان وزیر کشور گفت: سد سیمره ظرفیت افزایش آبگیری را دارد.

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از بیمارستان کوهدشت که امروز ۱۶ اسفندماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سد سیمره چند موضوع مطرح هست یکی اینکه آنجا در حوزه شیلات سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

وی تصریح کرد: یک قرار اولیه با هزار تن ظرفیت تولید آبزیان آنجا پیش‌بینی‌شده که با صحبتی که با مسئولین شد قرار شده که تلاش شود این سرمایه‌گذاری به ۲۰۰۰ تن ارتقا دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مطالبه هست این بوده مقداری آب پمپاژ شود تا بتواند بخشی از زمین‌های کشاورزی اینجا را پوشش دهد که این‌ها باید در وزارت نیرو بحث شود و سهمیه‌ای که می‌تواند اختصاص دهند چقدر هست.

وحیدی اضافه کرد: موضوع سوم آبگیری هست سد این ظرفیت را دارد که یک میلیارد مترمکعب بیشتر آبگیری شود و تا حد ارتفاعی ۷۲۳ متر آبگیری شود.

وی بیان کرد: این می‌تواند یک میلیارد مترمکعب آب اضافه را در سد جمع کند لازمه آن این است که برخی در روستاهای اطراف آنجا زمین‌ها و خانه‌های آن‌ها خریداری شود که یک منابع احتیاج دارد که آن را تعقیب کرد و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وزیر کشور ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح است ظرفیت بزرگی که در حوزه انار هست گفته شد ۱۲۰۰ هکتار اینجا زیرکشت انار است اما متأسفانه اینجا صنایع تبدیلی وجود ندارد که باید بر روی آن کار کرد از این ظرفیت بزرگ استفاده شود.

وحیدی عنوان کرد: بیمارستان کوهدشت به ۲۵۰ تخت افزایش پیدا کرده ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مقداری رکود در آن بوده که بعد از سفر رئیس‌جمهور فعالیت آن شروع شده و قرار بر این است که دوساله تحویل دهند.

وی اظهار کرد: تأمین مالی لازم را می‌خواهد البته در سفر رئیس‌جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تأمین شده و مابقی آن باید با استفاده از بانک‌ها ماده ۵۶ قانون استفاده شود و با تأمین آن‌ها کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وزیر کشور تصریح کرد: در حال حاضر هم پیمانکار و مشاور در منطقه حاضر هستند قول داده‌اند که این‌ها را با سرعت مناسبی جلو ببرند.

وحیدی با اشاره به سد معشوره، افزود: در سفر رئیس‌جمهور مورد تأکید قرارگرفته است و منابع قابل‌توجهی می‌خواهد پیشرفت آن ۱۰ درصد است سرمایه بزرگی می‌خواهد که از موضوعات جدی است امیدواریم که راهی برای تأمین اعتبار آن پیدا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha