• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121612971
  • خبرنگار : 71659

درخواست اتحادیه اروپا از چین برای کمک به دستیابی به آتش‌بس در اوکراین

درخواست اتحادیه اروپا از چین برای کمک به دستیابی به آتش‌بس در اوکراین

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت چین خواست تا در توقف حمله روسیه به اوکراین و تحقق آتش‌بس کمک کند.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که وی از وانگ یی وزیر امور خارجه چین برای تحقق آتش‌بس در اوکراین درخواست کمک کرده است.

بورل روز دوشنبه طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از یک جلسه غیر رسمی شورای اتحادیه اروپا در شهر مون‌پلیه فرانسه اظهار داشت: در مذاکرات طولانی که با وزیر خارجه چین داشته‌ام صحبتی درباره میانجیگری نشد؛ اما واضح است که چین بر روسیه تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: ما در مورد وضعیت فعلی گفت‌وگو کرده‌ایم، من از از چین خواسته‌ام که نقش بالقوه ایفا کند و به بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش بس فوری از طریق مذاکرات تبدیل شود. روشن است که چین می‌تواند نقش داشته باشد».

پیش از این، وزیر خارجه چین آمادگی خود برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین اعلام کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۰۹:۴۴

وقتی در شب تاریک اتحادیه اروپا دمش را به شتر بزرگ گره میزد باید فکر این روزها را هم میکرد تا دست به دامن این و آن نشود تازه این سناریو شروع شده شیطان اکبر فقط مداخله و تز میدهد و هیچ آسیب جدی نمی بیند این اتحادیه اروپاست که از طریق جنگ با اکراین و موج آوارگان توءام و همزمان آمریکا با بهانه کمک تروریست ها را بین آوارگان وارد قاره سبز میکند و آتش جنگ را شعله ور تر میکند و این اروپاست که هزینه ضررهای این جنگ را متحمل میشود نه آمریکا که کنار گود نشسته و دستور لنگش کن را مرتب صادر میکند این پیش بینی ها را فرماندهان عالی مقاومت با هشدار به آمریکا و ناتو بارها داده بودند زمانیکه سر مسلمانان از تن جدا میشد اکراین بهانه و قربانی است هدف انتقام از روسیه است که از سوریه دفاع کرد..........