• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400121713157
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی:

از الزامات برق رسانی به معادن تا بدهی میلیاردی مشترکان به شرکت برق

از الزامات برق رسانی به معادن تا بدهی میلیاردی مشترکان به شرکت برق

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه برق رسانی معادن به فراخور سرمایه گذاری در معادن بوده و گاهی نیازها در معادن مختلف متفاوت است، افزود: اولویت برق رسانی بسته به نیاز احساس می‌شود و مطالعات براساس نیاز معدن و قدرت برق و مشخصات فنی انجام شده و اقدامات متناسب صورت می‌گیرد.  

مهدی دادگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تامین برق معادن باتوجه به محل فعالیت معادن که عرصه‌های گسترده‌ای را در استان شامل می‌شود و بعد مسافت دارد برعهده متقاضی است.

وی ادامه داد: براساس قانون، تامین برق متقاضیان خارج از محدوده خدمات شهری و روستایی به عهده متقاضی است؛ معدن یا هر سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اگر تقاضای برق داشته باشد، به فراخور میزان نیاز به برق برای کار تولیدی و صنعتی، لازم است احداث شبکه و تاسیسات مورد نیاز برای اتصال به فنی ترین نقطه شبکه را برابر مطالعات اجرایی کند.

دادگر تصریح کرد: در این راستا تاکنون در سطح استان بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ معدن برقدار شده‌اند که بالغ بر ۱۰ هزار کیلو وات ظرفیت برق مصرفی معادن بوده و در ۱۱ شهرستان پراکنده‌اند.

وی با بیان اینکه برق رسانی معادن به فراخور سرمایه گذاری در معادن بوده و گاهی نیازها در معادن مختلف متفاوت است، افزود: اولویت برق رسانی بسته به نیاز احساس می‌شود و مطالعات براساس نیاز معدن و قدرت برق و مشخصات فنی انجام شده و اقدامات متناسب صورت می‌گیرد.  

دادگر از مطالبه ۶۰ میلیارد تومانی شرکت برق استان از مشترکان خود گفت و ادامه داد: بیشترین مطالبات به ترتیب مربوط به دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، شرکت‌های آب و فاضلاب، مخابرات، مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی است.

وی بیان کرد: اکنون زیرساخت‌های پرداخت مجازی فراهم شده و با نصب اپلیکیشن برق من و ثبت شناسه قبض می‌توان میزان مصرف را بررسی کرد؛ برای نصب این اپلیکیشن می‌توانند از طریق لینک https://cafebazaar.ir/app/com.pdpsoft.android.saapa و یا آدرس https://bargheman.com/mobile-app  اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha