• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121713245
  • خبرنگار : 71496

پس از انتقاد

اوکراین از شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد

اوکراین از شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد

وزیر خارجه اوکراین بابت انتقاد تندش از شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی در بحران اوکراین-روسیه از این رژیم عذرخواهی کرد. وزیر خارجه اوکراین از هواپیمایی رژیم صهیونیستی به دلیل همکاری با روسیه انتقاد کرده و آن را به "معامله با خون اوکراینی‌ها" متهم کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عبری زبان "واللا"، دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین که روز دوشنبه به شدت از شرکت هواپیمایی "ال آل" رژیم صهیونیستی به دلیل همکاری با سیستم بانکی "میر" روسیه انتقاد کرده بود، پس از اینکه متوجه شد این شرکت استفاده از سیستم یاد شده را ممنوع کرده، از "ال آل" عذرخواهی کرد.

این سایت عبری زبان گزارش داد، کولبا امروز (سه‌شنبه) توییت کرد: متوجه شدم شرکت "ال آل" استفاده از سیستم میر را ممنوع کرده و اکنون از این شرکت عذرخواهی می‌کنم.

او در ادامه از فعالیت‌های این شرکت هواپیمایی در انتقال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین تشکر کرد.

وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه توییت کرده بود: ال آل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را دور می‌زند و پرداختی‌ها از طریق سیستم بانکی روسیه (میر) را می‌پذیرد؛ اما این اقدام به منزله ضربه‌ای برای روابط اوکراین-اسرائیل است.

دمیترو کولبا در توییتی به دلیل همکاری شرکت هواپیمایی "ال آل" رژیم صهیونیستی با سیستم بانکی روسیه از این رژیم انتقاد کرده و آن را متهم کرده بود با وجود تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده بر مسکو، رژیم صهیونیستی با خون مردم اوکراین پول به دست می‌آورد.

کولبا توییت کرد: در حالی که جهان روسیه را به دلیل جنایات وحشیانه‌ای که دراوکراین مرتکب می‌شود، تحریم کرده، برخی ترجیح می‌دهند پولی به دست آورند که آغشته به خون اوکراینی‌هاست.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه نوشت: شرکت اسرائیلی "ال آل" پرداخت‌ها در سیستم بانکی "میر" روسیه را که اساسا برای دور زدن تحریم‌ها طراحی شده، می‌پذیرد اما این اقدام غیراخلاقی بوده و ضربه به روابط اوکراین-اسرائیل است.

پس از توییت روز دوشنبه کولبا، شرکت ال آل که بزرگترین شرکت هواپیمایی در اراضی اشغالی است، در توییتی اظهارات او را گمراه‌کننده خواند و اعلام کرد که از ۲۸ فوریه گذشته استفاده از کارت‌های اعتباری میر را متوقف کرده است.

همچنین این شرکت اعلام کرد که پروازها به روسیه را بر اساس درخواست دولت رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد.

دو شرکت آمریکایی ویزا و مسترکارت اعلام کردند ظرف روزهای آینده فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف خواهند کرد و برای لغو تمامی معاملات در روسیه، ظرف روزهای آینده با پیمانکاران و شرکای خود همکاری خواهند داشت.

اما بانک روسی "اسپیر بنک" تاکید کرد که کارت‌های اعتباری دو شرکت ویزا و مسترکارت که این بانک صادر می‌کند، همچنان در داخل روسیه قابل استفاده خواهند بود.

اقدام دو شرکت ویزا و مسترکارت پس از توافق روز شنبه آمریکا، کانادا و هم‌پیمانان اروپایی برای حذف بانک‌های اصلی روسیه از سیستم پیام‌رسانی بین بانکی (سوئیفت) بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha