• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121713279
  • خبرنگار : 50295

بیمه محصولات کشاورزی؛ تضمین سرمایه کشاورز

بیمه محصولات کشاورزی؛ تضمین سرمایه کشاورز

ایسنا/زنجان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: بیمه محصولات کشاورزی در استان زنجان، رشد ۱۸۷ درصدی داشته است‌.

علی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجباری کردن محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و جو، اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی و دامی می‌تواند کشاورزان را به تولید، دلگرم و امیدوار کند؛ چراکه این محصولات همواره در معرض تهدید بلایای طبیعی همچون سیل، تگرگ، سرمازدگی، حمله آفات و تنش‌های محیطی قرار دارد.

وی افزود: در سال زراعی ۹۸ تا ۹۹ شاهد افزایش بیش از ۶۰ درصدی کشاورزن برای بیمه محصولات در استان بودیم.

عباسی با اشاره به حمایت از کشاورزان عضو صندوق در مقابل شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: امسال نیز کشاورزان همانند سال‌های گذشته از شرایط تخفیف و تقسیط حق بیمه، بهره‌مند شدند.

وی با اعلام اینکه امسال ۹۳ میلیارد ریال غرامت محصولات کشاورزی تا به امروز پرداخت شده است، تشریح کرد: از این مبلغ ۷۷ میلیارد ریال غرامت برای محصولات زراعی یعنی۷۰ درصد و ۱۶ میلیارد ریال نیز غرامت‌های بخش دام و طیور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در ادامه به رشد ۱۸۷ درصدی بیمه کل محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار هکتار از محصولات زراعی استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان است که نسبت به سال زراعی گذشته رشد ۱۷۶ درصدی داشته است.

عباسی با بیان اینکه طرح جهش تولید و طرح ۳۳ درصد از استقبال خوبی در استان روبه‌رو شده است، تصریح‌ کرد: در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از بخش زراعت کشور زیر پوشش بیمه کشاورزی است و امسال باغداران، کشاورزان خرم‌دره‌ای استقبال خوبی برای بیمه کردن محصولات زراعی و باغی خود داشتند.

مدیر صندق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا همه فرآیندهای تمدید بیمه‌ای صندوق از جمله دریافت شناسه و پرداخت حق بیمه، به‌ صورت الکترونیکی و با مراجعه به وب‌سایت رسمی صندوق به نشانی roostaa.ir انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha