• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121713303
  • خبرنگار : 71663

یونیسف: شورای امنیت حفاظت از کودکان را به مسکو و کی‌یف گوشزد کند

یونیسف: شورای امنیت حفاظت از کودکان را به مسکو و کی‌یف گوشزد کند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۷.۵ میلیون کودک اوکراینی به دنبال حمله روسیه به کشورشان، با تهدیدات فوری و حقیقی روبه‌رو هستند. این نهاد بشردوستانه از شورای امنیت خواست تعهدات اوکراین و روسیه در زمینه حفاظت از غیرنظامیان خصوصا کودکان را به آنها یادآوری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، دوشنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسکو و کی‌یف، تعهدات قانونی و اخلاقی آنها در حمایت از کودکان در اوکراین را یادآوری کند.

این گفته راسل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک که درباره اوضاع انسانی در اوکراین برگزار شد،‌ بیان گردید.

وی در این جلسه افزود؛‌ ۷.۵ میلیون کودک اوکراینی به دنبال حمله روسیه به اوکراین با تهدیدات فوری و حقیقی روبه‌رو هستند. 

وی افزود: تشدید درگیری‌های مسلحانه تلفات سنگینی را به همراه دارد که روز به روز به طور پیوسته در حال افزایش است.

 دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر تا به امروز ۱۲۰۷ تلفات غیرنظامی را در اوکراین ثبت کرده است.

راسل در ادامه گفته‌هایش در جلسه دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد؛ با توجه به درگیری‌ها که اکنون به مناطق پرجمعیت و در سراسر کشور رسیده است، انتظار افزایش تعداد قربانیان خصوصا کودکان را داریم.

وی افزود که تا روز یکشنبه نزدیک به ۱.۷ میلیون اوکراینی به کشورهای همسایه پناهنده شدند که نصف این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

مدیر یونیسف همچنین اعلام کرد که در حال حاظر ۱۳۷ تن از اعضای خود در اوکراین در حال فعالیت هستند.

او گفت: آنچه در اوکراین برای کودکان اتفاق می‌افتد یک تخلف اخلاقی است و یونیسف از اعضای این شورا می‌خواهد که تعهد قانونی و اخلاقی خود را برای محافظت از کودکان و در امان نگه داشتن آن‌ها از آزار و اذیت به طرف‌های درگیر در جنگ را یادآوری کنند.

راسل در این جلسه شورای امنیت از روسیه و اوکراین خواست  از جنگ در نزدیکی مناطق غیرنظامی یا هدف قرار دادن آنها خودداری کنند همچنین از استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت پرهیز کنند.

مدیر یونیسف از شورای امنیت خواست تا پیامی قوی به همه طرف‌ها در مورد تعهد آنها به تضمین ایمنی پرسنل و تجهیزات نهادهای بشردوستانه ارسال کند و اجازه فعالیت آزادانه نهادهای بشر دوستانه از جمله یونیسف را میسر سازند.

راسل در پایان گفت: این "وحشیگری" باید اکنون پایان یابد چراکه کودکان در اوکراین به کمک و حمایت و مهمتر از همه به صلح نیاز دارند.

در سحرگاه ۲۴ فوریه گذشته، روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد که با واکنش‌های سخت بین المللی و اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی و مالی علیه مسکو روبه‌رو شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۴:۲۷

کاترین راسل : پس چرا؟ کودکان فلسطینی در توار غزه دیده نمیشوند؟ چرا؟ کودکان یمنی دیده نمیشوند؟ چرا؟ کودکان افغانی دیده نمیشوند؟ چرا؟ بطور کلی در هر نقطه از جهان کودک کشی ونسل کشی برای کودکان مسلمان براه می افتد جنابتان سکوت میکنید؟! هان؟؟!!......