• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400121713316
  • خبرنگار : 50295

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

نخبگان مرجع و الگوی مردم هستند

نخبگان مرجع و الگوی مردم هستند

ایسنا/زنجان معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، گفت: نخبگان افرادی را در جامعه با خود همراه می‌کنند و می‌توانند افکار و گفتار خود را حتی پوشش و سبک زندگی خود را به‌عنوان الگو ارائه دهند.

عباس بابایی صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در برنامه فردای انقلاب که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: فرآیند تاثیرگذاری هم در بحث طرح و ایده و هم در تصمیم‌سازی در یک جامعه می‌تواند بسیار موثر باشد و برای ملت، آن الگوهای جدید را ساخته و پرداخته کند.

وی با اشاره به تاثیر نخبگان در جامعه، گفت: نخبگان می‌توانند در مرحله تصمیم‌گیری و عملی‌سازی تصمیم و تحقق الگوهای نو جامعه را هدایت کنند.

رئیس اسبق بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه نخبگان هموارکننده مسیر است، تصریح کرد: وقتی افراد نخبه حرکتی آغاز ‌می‌کنند و راه هموار می‌شود، دیگران هم می‌توانند به آن‌ها بپیوندند و در این راه سهیم شوند و نقش خود را ایفا کنند. همان‌طور که در پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم نخبگان دینی، بعضی نخبگان اقتصادی و علمی و افراد مختلف پیشاهنگ بودند و با رهبری حضرت امام راحل که یک نخبه تاثیرگذار در کل جامعه بود، مبارزه هدایت می‌شد و مردم پشت سر حضرت امام (ره) در این مسیر قرار گرفتند.

بابایی ادامه داد: نخبگان در حوزه‌های مختلف توان ویژه در حفظ یا براندازی نظم موجود یا طرح سازمان جدید دارند و این توانایی نخبگان ناشی از توانایی‌های ویژه، درک، استعداد و قدرت آن‌ها است.

وی افزود: نخبگان صرفاً پدید آورنده تحولات و نقش جدید نیستند، بلکه می‌توانند هم از ایجاد تغییرات جلوگیری کنند و هم مسیر تغییر را پررنگ کنند. نقش تاریخی که نخبگان در جامعه دارند و برسی این موضوع کار دشواری است و باید به همه ابعاد آن توجه شود.

بابایی ادامه داد: نخبه بودن لزوماً در جهت مثبت بودن نیست، برای مثال فردی که در حوزه جرم و جنایت یک نخبه تلقی می‌شود، نقش مثبتی ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخی صاحب‌نظران تاریخ را میدان عمل یاد می‌کنند، گفت: تاریخ و تحولات آن را نوابغ به وجود می‌آورند و تاریخ هر جامعه جلوه‌گاه شخصیت و نبوغ، نوابغ آن است.

وی با اشاره به نقش نخبگان در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، یادآور شد: در پیروزی انقلاب اسلامی نقش نخبگان پررنگ است و به واسطه این که در هر جامعه‌ای نخبگان به دلیل توانمندی و دانش خود مورد توجه عموم هستند، به منزله مرجع مردم قرار می‌گیرند.

این مسئول افزود: مسیری که انقلاب دارد به جوانان و به نخبگانی که امروز در جامعه وجود دارند متصل است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن با فشارهای اقتصادی سعی بر آسیب زدن به کشور را دارد، نخبگان نقش خطیری در ایجاد اقتصادی قوی دارند، اقتصادی که همه از آن برخوردار باشند. امروزه نخبگان باید حضور مداوم و قوی داشته باشند تا تمدن نوین ایرانی اسلامی تحقق پیدا کند و پایدار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha