• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121713348
  • خبرنگار : 71415

فرمانده سابق آمریکا: روس‌ها نمی‌توانند کی‌یف را تصرف کنند

فرمانده سابق آمریکا: روس‌ها نمی‌توانند کی‌یف را تصرف کنند

فرمانده ارشد سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا گفت، معتقد است که نیروهای روسی نمی‌توانند کی‌یف، پایتخت اوکراین را به دلیل وسعت بسیار زیاد این شهر و مقاومت دیده شده هم از طرف ارتش اوکراین و هم از سوی شهروندانش تصرف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی.بی.اس نیوز، بن هاجز، ژنرال و فرمانده ارشد سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در اروپا گفت، "ویرانی و جنگ بیشتر" را در کی‌یف و اطراف آن پیش‌بینی می‌کند، اما همچنین پیش‌بینی می‌کند که پایتخت اوکراین "سقوط نخواهد کرد" و "روس‌ها نخواهند توانست آن را تصرف کنند."

او خاطر نشان کرد: "استراتژی اولیه" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هنگام حمله به اوکراین شامل یورش سریع به شهرهای بزرگ، برکنار کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری طرفدار غرب در این کشور و جایگزینی او با یک فرد دوستدار روسیه، "شکست خورده است."

این نظامی سابق آمریکایی خاطرنشان کرد که ارتش روسیه برای رسیدن به همین هدف به "استراتژی فرسایش متوسل شده است" و اذعان داشت که رگبار مداوم شلیک موشک به شهرهای اوکراین "به جبران برنامه‌ریزی ضعیف، لجستیک وحشتناک و ناتوانی آنها در اجرای موثر عملیات‌های مشترک در سطح عملیاتی و برآورد ضعیف آنها در قبال نیروی جنگی اوکراین" کمک کرده است.

هاجز تاکید کرد: اما من فکر نمی‌کنم که آنها بتوانند این قدرت آتش "منکوب‌کننده" را حفظ کنند زیرا چالش لجستیکی آنها بدتر می‌شود، در حالی که وضعیتی لجستیکی برای اوکراین بهتر می‌شود. "

او تصریح کرد: "فکر نمی‌کنم آنها نیروی انسانی، لجستیک یا زمان کافی برای اجرای موثر این رویکرد را داشته باشند."

هاجز همچنین عنوان کرد، تاکتیک‌های اتخاذ شده توسط پوتین می‌تواند باعث افزایش فشارها بر این رهبر روسیه نه تنها از سمت دیگر کشورها، بلکه از درون کشور خود او شود.

او بیان داشت: مساله ناشناخته بزرگ برای من این است که آیا مردم روسیه به حمایت از این وضعیت به مجرد فهمیدن آنچه که در واقعیت رخ می‌دهد، ادامه می‌دهند یا خیر. و من مطمئن هستم که آنها به زودی متوجه آن به‌رغم اعمال خاموشی از سوی پوتین در اخبار و شبکه ​​های اجتماعی خواهند شد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۴:۱۵

روسها غلط کردند کی یف را بگیرن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۵:۴۳

یعنی شما نمیزاری؟!!! یا اون دلقک زلنسکی که عین عروسک کوکی آمریکا داره برای منافع آمریکا کشورش رو نابود میکنه؟!! روسیه اگر میخواست مثل آمریکا بجنگد که بغداد را به یک ویرانه تبدیل کرد جوری که صدهزار نفر از مردم کشته شدند وبعد 20سال هنوز هم هیچ زیرساخت مناسبی برای زندگی نداره تا حالا ده بار کی یف را گرفته بود ولی روسیه اوکراین رو متعلق به خودش میدونه و نمیخواد بیشتر از این برای آینده خودش هزینه درست کنه همین البته ارباب جانتان برای تبدیل کردن اوکراین به افغانستان یا سوریه از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد ولی درنهایت این اروپائیهای بدبخت هستند که باید هزینه بله قربانگویی به آمریکا رو بپردازند و سالهای طولانی دیگر هم غلام آمریکا باقی بمانند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۵:۳۷

تا ۲۰ اسفند کی یف دست روسها می افته روسها تا ۱۰ کیلومتری کی یف آمدن بقیش میگیرن روسیه در ۱۰۰ سال گذشته هیچ جنگی باخت نداده و نمیده. اکراین تا ۱۵ سال درست نمیشه واسه یک دلقک که دست نشانده غربه نابود شد رفت.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۵

روس ها جنایتکاران تاریخ هستند ترکمانچای و گلستان را یاد رفته بر ایران تحمیل کردند دارید از یک جنایتکار حمایت می کنید مطمئن باش در این جنگ پوتین شکست میخورد وبعد از این روسیه متلاشی میشود وهمان بلایی که سر شوروی آمد سر روسیه هم میاید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۹:۱۴

تا صد سال گفتی خنده داره چون همین دیروز بود که در افغانستان دمشونو گذاشتن رو کولشون و فرار کردن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۰۸:۲۲

😂😂😂 رفيق چرت و پرت چرا ميگي روسيه كجا تو١٠٠ سال گذشته شكست نخورده؟؟؟!! جنگ افغانستان مگه يادت رفته كه با چه خفتي شكست خورد و خارج شد مگه يادت رفته تو جنگ چچن توي گروزني كه وسعتش در حده يك شهركه چه شكست بدي خورد 😂😂😂 لطفا اراجيف نباف اگه از روسيه ي متجاوز ميخواي حمايت كني درست حمايت كن الكي مغلطه نكن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۱ ۰۲:۲۸

خواستم بگم امروز ۲۱ اسفنده و هنوز نتونستن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۹

کیف بجای پذیرایی از روسها از ناتویی ها پذیرایی کرد و چنین شد انها قدرت انتخاب ندارند قدرتمندان هم دیگر را هل می دهند و ملت اوکراین له می شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۲

من هم بعید میدونم روسیه پیروز این جنگ شود روسیه ارتش بزرگی داره اما قدرتمند نیست البته نسبت به اوکراین چرا سربازان روسیه برای هیچ هدفی نمیجنگند اما سربازان اوکراین و مردمانش برای یک چیز مقدس میجنگند برای وطنشان و البته فشار اقتصادی و سیاسی کل جهان هم در شکست روسیه بی تاثیر نیست من نه طرف روسیه هستم نه اوکراین توکنون روسیه در هر جنگی که شروع کننده و مهاجم بود پیروز میدان نبود نمونه ی بارز آن افغانستان یا حمله به ژاپن ما امیدواریم هیچ نقطه ای از کره خاکی جنگی روی ندهد اوکراین باتلاق روسیه میشود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۰:۴۹

سلام ودرودبرپوتین قهرمان بلامنازع جهان،،متعهدباشخصیت مهربا ن وطن پرست دوست داستنی متواضع امامقتدر،روسبه اگرچون ناتو وحشیگری میخواست انجام دهدظرف دوهفته باخاک یکسان میکرداماواقعانمیخوادمسکونی اسیب ببیندوانهاازاین معرفت ومرام پوتین سواستفاده میکنندشایدناگزیرشوددرکی یف اززور استفاده کندوبایدبکند،مگراینکه تادیرنشده بسرعت دلقک به خودایدواستقلا ل شرق وکریمه وجداشدن انهاراشخصاتصویب وعلنی کتبی جهانی بپدیرنداگرملتش دوست داردنه قدرت،بایدچون غنی این اقدام را انجام دهد،،وگرنه کشورش ملتش نابودخواهندشد،،،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۲۰:۴۶

شماکه ازخدا می خواهیدکی یف اشغال شود.بدونیددستتون برای دنیا روشده.........فقط یادتون باشه؛آخرش خودتون مجبورمی شید(زلنسکی)روسربنیس کنید.تاآبرومندانه ازماجراخارج شوید.