• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121713368
  • خبرنگار : 71129

آمریکا ممکن است به تنهایی واردات نفت روسیه را ممنوع کند

آمریکا ممکن است به تنهایی واردات نفت روسیه را ممنوع کند

آمریکا تمایل دارد تا به شخصه و به تنهایی بر واردات نفتی روسیه و بدون در نظر گرفتن متحدانش در ناتو اقدام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس ویدئویی با مسئولان ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس در حالی صبحت کرد که دولت واشنگتن همچنان به دنبال حمایت این سه کشور برای ممنوعیت واردات نفت روسیه است.

کاخ سفید همچنین در حال گفت‌وگو با رهبران کنگره است که بر روی لایحه‌ای با هدف ممنوعیت واردات کالاهای روسیه کار می‌کنند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود همچنین گفت، هیچ تصمیم نهایی تاکنون گرفته نشده اما احتمالا درصورتیکه این تصمیم گرفته شود، فقط آمریکاست که ممنوعیت واردات نفت روسیه را اجرایی می‌کند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت، دولت برلین به عنوان بزرگترین خریدار نفت خام روسیه برنامه‌های مربوط به ممنوعیت واردات انرژی را رد کرده است و برنامه‌های خود را برای توسعه استفاده از منابع انرژی جایگزین تسریع بخشیده اما نمی‌تواند یک شبه واردات انرژی از روسیه را متوقف کند.

به دلیل احتمال تاخیر در بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی و بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا و متحدان اروپایی‌اش، قیمت نفت از ۲۰۰۸ به بالاترین حد خود رسیده است.

اروپا متکی به نفت خام و گاز طبیعی روسیه است اما برای ایده ممنوعیت واردات تولیدات روسی بیشتر تمایل نشان می‌دهد. آمریکا کمتر از دیگر متحدانش به نفت خام و تولیدات روسی وابسته است اما یک ممنوعیت می‌تواند به بالا رفتن قیمت کمک کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت: ما نسبت به اروپایی‌ها درصد کوچکتری از نفت را از روسیه وارد می‌کنیم و این یک تعبیر کاملا متفاوت است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه در نامه‌ای نوشت که مجلس نمایندگان در حال بررسی لایحه‌ای برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه است و کنگره تمایل دارد تا در روزهای آتی ۱۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین را در واکنش به حمله روسیه به این کشور اجرایی کند.

پس از این حمله، کاخ سفید تحریم‌هایی را علیه صادرات فناوری به پالایشگاه‌های روسی و خط لوله گازی نورد استریم ۲ وضع کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha