• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400121713471
  • خبرنگار : 50180

نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کرمانشاه تشدید شد

نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کرمانشاه تشدید شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان در آستانه نوروز خبر داد.

دکتر حسین حیدری با اشاره به آغاز اجرای این طرح از 15 اسفند، اظهار کرد: به دلیل در پیش بودن ایام نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان، طرح نظارت بر فرآورده‌های دامی به منظور صیانت از سلامت شهروندان و تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های دامی در قالب ۱۷ تیم سیار و ۱۵ تیم ثابت آغاز شده است.

حیدری تصریح کرد: در این طرح نظارتی تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند، مورد بازدید و بازرسی تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت‌های موجود در بازار شب عید و تاکید بر تشدید نظارت‌ها، عنوان کرد: در این راستا تیم‌های نظارتی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر کار بازرسی را انجام می‌دهند. همچنین این نظارت‌ها را نیز از طریق گشت‌های مشترک با اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر بازار فرآورده‌های دامی دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه دامی ۱۲ کشتارگاه دامی و در حوزه طیور هفت کشتارگاه فعالیت دارند و طبق آمار اعلام شده برای بازار شب عید کمبودی برای تأمین گوشت و مرغ مورد نیاز مردم نخواهیم داشت.

این مسئول سپس با بیان اینکه در شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها کشتارهای غیرمجاز دام صورت می‌گیرد، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان از گوشت‌هایی که در کوچه و خیابان ذبح غیر قانونی می‌شوند، خرید نکنند.

 وی یادآور شد: حدود ۸۰۰ مورد عامل بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که تنها در زمان زنده بودن دام قابل تشخیص است و پس از ذبح دام از هیچ طریقی قابل تشخیص نبوده و ممکن است به دلیل بیماری که دام داشته، سلامت مصرف کنندگان  در معرض خطر قرار گیرد.


 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha