• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400121713636

کاهش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس

کاهش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در فارس
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس براساس آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، شاهد تداوم روند کاهشی آمار بیماران مبتلا به کرونای نیازمند خدمات بستری در استان فارس هستیم.

برپایه آخرین آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کرونا تا صبح سه‌شنبه ۱۷ اسفند تعداد ۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۹۸۹ تست تشخیصی شامل ملکولی و سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی ۶۱۳ هزار و ۴۰۴ مورد مثبت ابتلا به کرونا شده است.

آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که از کل موارد مثبت شناسایی شده از ابتدا تاکنون، ۵۵۹ هزار و ۹۱۶ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

برابر این آمار، با اضافه شدن تعداد ۹ مورد فوتی ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان براثر عوارض ابتلا به کرونا ویروس در فارس، به ۷۸۸۷ نفر رسیده است.

همچنین آخرین آمار از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ بیمار جدید در مراکز درمانی اختصاص یافته به این بیماری، بستری شده‌اند.

براساس این آمار، هم اکنون ۷۲۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

آمار وضعیت شیوع کرونا در فارس نشان‌دهنده افزایش تعداد دزهای تزریق شده واکسن کرونا به هفت میلیون و ۸۷۷ هزار و ۲۱ دُز است که از این تعداد، سه میلیون و ۳۷۸ هزار و ۹۷۷ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۸۱۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۲۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha