• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400121713772
  • خبرنگار : 50134

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

تکمیل و توسعه راه آهن ارومیه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل و توسعه راه آهن ارومیه  ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کارهای عمرانی ۲۹پروژه راه و شهرسازی در استان در حال انجام  است.

محسن حمزه لو امروز ۱۷ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در ۳ سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۸۶کیلومتر جاده اصلی در استان به بهره برداری رسید و در حال حاضر کارهای عمرانی ۲۹ پروژه راه و شهرسازی در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت صیانت و توسعه کشور به ویژه در مناطق محروم است و رویکرد سازمان ارتقای کیفیت پروژه های مربوط به راه و شهرسازی است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت استان و داشتن مرز مشترک با  ۳ استان مهمترین مزیت استان در بحث ترانزیت و کیفیت راه ها است چرا که نقش آذربایجان غربی در بحث اقتصاد کشور نقشی ملی است.

حمزه لو با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط کوهستانی میزان تخریب در استان قابل مقایسه با سایر استان ها نیست، اظهار کرد: با افتتاح پالایشگاه قیر در ارومیه که به نسل سوم پالایشگاه ها و ازمایشگاه احراز کیفیت مجهز است گام مهمی در بالا بردن کیفیت راه های استان برداشته خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  یاد آور شد: با بالا بردن کیفیت قیر تولیدی در استان و با کسب استاندارد های اروپایی می توان قدم مهمی برای صادرات این محصول برداریم.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۵ کارخانه در استان دارای آسفالت تولیدی استاندارد هستند، خاطر نشان کرد: آزمایشگاهی که در کنار پالایشگاه قیر ارومیه افتتاح می شود توانایی پوشش کارخانه های شمال غرب کشور را در جهت بالابردن کیعیت قیر و آسفالت تولیدی دارد.

حمزه لو با اشاره به اینکه برای اولین بار در حوزه راه سازی در استان از مشارکت بخش خصوصی استفاده شده است، یاد آور شد: در پروژه جاده مهاباد ۴۰میلیارد تومان از مشارکت بخش خصوصی پتروشیمی مهاباد و مشارکت بانک ها استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه به شدت در حال رایزنی برای استفاده از ظرفیت راه آهن ارومیه برای ترانزیت کالا هستیم، افزود: باید از ظرفیت ریلی استان بهره گیریم متاسفانه استفاده از ظرفیت راه اهن تاکنون مغفول مانده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: ایستگاه راه اهن ارومیه ۴ سال است افتتاح شده متاسفانه تاکنون از ظرفیت باری و مسافری آن هیچ بهره ای نبرده ایم باید برای کاهش هزینه ها ، توسعه ترانزیت ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای خط آهن ارومیه ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و برای تکمیل و توسعه  آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha