• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400121713809
  • خبرنگار : 71647

نگاه امروز روزنامه‌ها به جهان/بمبی که وزیرخارجه آمریکا پرتاب کرد

نگاه امروز روزنامه‌ها به جهان/بمبی که وزیرخارجه آمریکا   پرتاب کرد

تهدید روسیه توسط غرب و تاثیر حمایت از اوکراین بر محبوبیت جو بایدن، سوژه امروز برخی از روزنامه‌های مهم جهان بوده است.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند) روزنامه‌های جهان، به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکوست ـ به شرح زیر است:


تهدید غرب

نگاه امروز روزنامه‌ها به جهان/بمبی که وزیرخارجه آمریکا   پرتاب کرد


اکونومیست و با آن روزنامه های دیگر انگلیس می گویند: غرب، تهدید می کند نفت روسیه را تحریم می کند. همین بازار جهانی را لرزاند. این بمبی بود، که آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا، پرتاب کرد. با آن ناگهان بازار نفت، فورانی غریب یافت. بهای نفت برنت به بشکه ای یکصد و چهل دلار رسید. بهای نفت، در سیزده سال گذشته به چنین اوجی نرسیده است. تازه آنتونی بلینکن گفته است، ما با دوستان اروپایی، داریم بر راهکارهای ممنوعیت خرید نفت روسیه، فکر می کنیم.


شاید بایدن محبوب شود!

نگاه امروز روزنامه‌ها به جهان/بمبی که وزیرخارجه آمریکا   پرتاب کرد


روزنامه های اسپانیایی و با آن ها ال موندو می گوید که، آیا جنگ در اوکراین، جو بایدن را در خانه، محبوب خواهد ساخت. تا به امروز وقوع حادثه های مهم در جهان محبوبیت یک رئیس جمهوری را در آمریکا افزایش داده است. صعود و سقوط یک رئیس جمهوری در آمریکا را دوازده سال پیش «جان مولر» تحلیل گر سیاسی با وقوع حادثه هایی چون جنگ سرد، نشان داده است. حالا پشتیبانی آمریکا از اوکراین در جنگ شاید با بایدن، چنین کند. جو بایدن در پائین ترین سطح از محبوبیت، در خانه شاید خود را بالا بکشد. شاید ...

وسوسه اروپا
روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور، نگاهی متفاوت به پیمان ناتو دارد. می نویسد: در صورت قدرتمندتر شدن ناتو، اتحادیه اروپا، برای حضور در صحنه های جهانی، بیش تر وسوسه خواهد شد. آن چه کشورهای دیگر از آن هراس دارند. نمونه زنده آن نظرخواهی از فنلاندی ها بود، که پیش از این مردم آن تمایلی به عضویت در آن نداشتند. اما نظرخواهی تازه نشان می دهد، که ۵۳ درصد فنلاندی ها، خواستار عضویت در آن هستند. آن چه یک ماه پیش تمایلی به آن نداشتند.

در حاشیه خبرهای امروز  آلبرت کوچویی می‌خوانیم:

داروی روماتیسم برای کرونا

بخش علمی روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: دارویی که برای درمان آرتروز و روماتیسم، مصرف می شود، جان بسیاری از مبتلایان شدید به ویروس کووید ۱۹ را نجات می دهد. پژوهشگران می گویند، داروی ضدالتهاب روماتیسم، باری سی تی نیب در بیش از یک پنجم بیماران کرونایی سبب نجات زندگی آن ها شده است. البته تجویز این دارو از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد می گویند این دارو در بیش از چهارهزار بیمار کرونایی، اثربخش بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۰۶:۴۳

مسلما بایدن شکست خورده خواهد بود این صهیونیست دست راستی افراطی و مزدور صهیونیست به زباله دان تاریخ خواهد رفت