• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400121713892
  • خبرنگار : 50310

سرپرست دانشگاه لرستان:

شهر باید در مسیر تمدن نوین اسلامی پویایی و حرکت داشته باشد 

شهر باید در مسیر تمدن نوین اسلامی پویایی و حرکت داشته باشد 

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه لرستان گفت: انسان باید در محیط شهر، کاملاً از نظر مادی و معنوی، نشانه‌های پویایی و حرکت و کمال در مسیر تمدن نوین اسلامی را ببیند.

علی نظری، در نشست مجازی مناسب‌سازی پیاده‌راه‌های خرم‌آباد، اظهار کرد: شهر در چارچوب آموزه‌های دینی، فقط یک محیط مادی نیست بلکه یک محیط معنوی نیز محسوب می‌شود که انسان باید در محیط شهر، کاملاً از نظر مادی و معنوی، نشانه‌های پویایی و حرکت و کمال در مسیر تمدن نوین اسلامی را ببیند.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال مفهوم شهر پاک باشیم و شهر پاک، شهری است که همه‌ اجزای تشکیل‌دهنده‌ هویت مادی و معنوی آن براساس شاخص‌های تمدن‌ نوین اسلامی باشد.

در ادامه سیدنجم‌الدین الماسی، در سخنانی اظهار امیدواری کرد که شهرداری خرم‌آباد بتواند با استفاده از نظرات کارشناسان به‌ویژه کارشناسان سازمان بهزیستی، فضاها و پیاده‌راه‌های شهر را به گونه‌ای طراحی کند که شهروندان معلول و جانباز با مشکلات در رابطه با ترددها روبه‌رو نشوند و به راحتی بتوانند در شهر، تردد داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به مسئله اقتصاد شهر، عنوان کرد: یک شهر پویا، شهری است که مهارت‌آفرینی در آن نهادینه است و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم رسالت مهم مهارت‌آفرینی را به عهده دارد.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم شهرهای ما نرخ بیکاری پایینی داشته باشند باید جوانان و دانش‌آموختگان را به سوی یادگیری مهارت‌های کاربردی سوق بدهیم تا یک جوان بعد از اینکه از دانشگاه، فارغ‌التحصیل شد خودش بتواند با تکیه به مهارت، شغل و کار برای خودش و دیگران ایجاد کند.

در ادامه همایون عمودی‌زاده، ‌ سرپرست سازمان بهزیستی لرستان، با اشاره به مفهوم معماری اسلامی شهرها و مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان، جانبازان، سالمندان و ...، بیان کرد: بخشی از هویت شهرها باید معماری اسلامی - ایرانی باشد.

همچنین وی یک گزارش از کلیت اقدامات انجام شده درباره مناسب‌سازی پیاده‌راه‌های شهر خرم‌آباد ارائه کرد که البته رسالت عمده‌ی شهرداری است.

عمودی‌زاده، ادامه داد: باتوجه به اینکه جمعیت کشور به سوی کهن‌سالی و پیری می‌رود در آینده باید موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری برای راحتی تردد سالمندان، به‌صورت جدی‌تر نسبت به گذشته، پیگیری و اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha