• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121713895
  • خبرنگار : 71145

بایدن ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه را اعلام کرد

بایدن ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه را اعلام کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، تصمیم ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کامل آمریکا برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: آمریکا دریافته که هم‌پیمانانش در اروپا هرگز نخواهند توانست به ممنوعیت واردات انرژی از روسیه بپیوندند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله روسیه به اوکراین واردات نفت این کشور به آمریکا ممنوع می‌شود. این تصمیم باید در کنگره آمریکا به رای گذاشته و تصویب شود.

بایدن تاکید کرد که این تصمیم در «هماهنگی نزدیک» با متحدان آمریکا گرفته شده است.

وی در عین حال اذعان کرد که این موضوع برای آمریکایی‌ها به‌ویژه در پمپ بنزین‌ها هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت. 

این اقدام در پی درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از مقامات آمریکایی و غربی برای قطع واردات صورت می‌گیرد. 

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به انتقال سلاح و افزایش کمک‌های انسانی به اوکراین به طور هر روزه ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد، نفت روسیه مجددا هرگز به آمریکا نخواهد رسید و ما به حمایت از اوکراین و تحریم روسیه ادامه خواهیم داد.

او افزود: با طرف اروپایی درباره تحریم‌ها هماهنگ هستیم و ارسال کمک‌های تسلیحاتی نیز با هماهنگی هم‌پیمانان است. تحریم‌ها قصدش آزرده کردن رئیس‌جمهوری روسیه است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: با طرف اروپایی درباره اعمال تحریم‌های روسیه در بخش انرژی هماهنگ هستیم. به احترام به بند پنجم منشور ناتو ادامه می‌دهیم و هرگز تجاوز به هیچ‌یک از هم‌پیمانان را نمی‌پذیریم. مانع از دسترسی روسیه به برخی بازارها خواهیم شد و و شرکت‌های بین‌المللی به خروج از روسیه ادامه خواهند داد.

وی از کنگره خواست با بسته کمک‌هایی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به اوکراین موافقت کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هرگز در تصرف کل اوکراین موفق نخواهد بود.

بایدن در کاخ سفید گفت: «به‌نظر می‌رسد پوتین مصمم است به راه جنایتکارانه خود بدون توجه به هزینه‌اش ادامه دهد.»

وی تاکید کرد که پوتین در حال حاضر دو میلیون اوکراینی را به پناهنده تبدیل کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت «روسیه ممکن است به پیشروی خود با بهای وحشتناک ادامه دهد؛ اما موضوعی از قبل مشخص است: اوکراین هرگز پیروزی را برای پوتین به ارمغان نمی‌آورد. پوتین ممکن است بتواند شهری را تصاحب کند؛ اما او هرگز نمی‌کند کشور را حفظ کند. و اگر ما امروز به حمله پوتین به صلح و ثبات جهانی پاسخ ندهیم، هزینه آزادی برای مردم آمریکا فردا حتی بیشتر خواهد شد.»

بایدن همچنین مقاومت مردم اوکراین در برابر تهاجم روسیه ستود و گفت: «آن‌ها با شجاعت خود، میهن‌پرستی خود، عزم سرسختانه خود برای آزاد زیستن، الهام بخش جهان شده‌اند.» 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۱:۵۱

همینه،بایدن تلفیقی از هوش و تجربه و هنر سیاست است،به همین سادگی روسیه به دستان پوتین و با هوشمندی بایدن در حال فروپاشی اقتصادی واستهلاک نظامی است و ایالات متحده آمریکا فصل نوین انرژی های پاک و جهان پسا سوخت فسیلی رو آغاز کرد و نقش رهبری جهانی خودش رو ایفا کرد،رهبری که جهانی را به آغوش جنگ و نابودی نکشاند اما با تحمیل هزینه های بزرگ اقتصادی به متجاوز و بر هم زننده نظم امنیت جهانی،نقشش را به درستی ایفا کرد و اقتصاد آمریکا را از چنگ بحران انرژی فسیلی رهاند و آن را به سوی طرح های کلان انرژی های پاک و اجرای پیمان پاریس سوق داد تا بار دیگر پرچم دار تحولات انقلابی و تمدن غرب باشد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۱:۵۹

جنگ بین پوتین و بایدن است و ملت اوکراین کشته می‌شوند و فکر می کنند قهرمان هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۲:۰۸

من از سیاست چیزی نمیفهمم فقط یک نکته را خوب میدونم که روسیه چه زمان خاندان رمانوف ها چه زمان بلوشوئیک ها هر گاه جنگی را آغاز کرده پیروز میدان نبوده و اگر در جنگ جهانی دوم امریکا از راه ایران به شوروی کمک نظامی نمیکرد استالین شکست میخورد و هیتلر مسکو را تصرف میکرد اوکران باتلاق پوتین هست و سه کشور آمریکا و انگلیس و فرانسه پوتین را به این باتلاق کشوندن نکته ای که پوتین هرگز نفهمید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۲:۱۴

درود بر روسیه و پوتین کبیر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۲:۴۰

پوتین خیلی قدرتمنده.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۳:۵۸

وقتی وقاحت طرفداران پوتین رو میبینم میگم آفرین به بایدن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۱:۲۹

روسیه اگر می خواهد ناتو را تنبیه کند و این کشور ها را ادب کند باید صادرات نفت وگاز خود به این کشورها را تعلیق کند ویا کم کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۳:۱۹

چهان به خصوص اروپا باید هوشیار باشه از دام انرژی روسیه خلاص نشن و تو دام امریکا بیافتن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۶:۳۰

ببینید دولتهای انگل دولت ایران کره شمالی پاکستان افغانستان چین ترکیه همشونم اهداف داعشی مغز بیمار وکثیف اینا نابود پشن دفن بشن دنیا یک نفس راحت میکشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۸:۰۲

اینم مثل سگ دروغ میگه آمریکا با چین سر حذف اقتصاد رو به پیشرفت روسیه توافق کرده از طرف دیگه به این دلقک اوکراین گفتند تو برو جلو ما پشت تو هستیم اینم روسیه انگولک کرد حالا که روس حمله کرده فهمیده چیز دیگه پشتشه از یه طرف دیگه روسیه با این تحریم ها رو چین حساب باز کرده