• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121814018
  • خبرنگار : 71434

وال استریت ژورنال: عربستان و امارات درخواست بایدن برای گفتگوی تلفنی را رد کردند

وال استریت ژورنال: عربستان و امارات درخواست بایدن  برای گفتگوی تلفنی را رد کردند

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد عربستان و امارات درخواست رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو درباره بحران اوکراین را رد کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" در این باره نوشت: رهبران عربستان و امارات از برقراری تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کردند.

این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، درخواست‌های مکرر برای برقراری ارتباط با بایدن را که در تلاش برای بسیج حمایت بین المللی در مورد اوکراین و مهار افزایش قیمت نفت است، رد کرد.

روزنامه مذکور همچنین عنوان داشت که محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هم در هفته‌های اخیر درخواست‌های آمریکا برای صحبت با بایدن را رد کرد و به این ترتیب تلاش‌های کاخ سفید برای برقرایر تماس‌ تلفنی بین رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران عربستان و امارات بی نتیجه ماند.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفت: انتظار می‌رفت یک تماس تلفنی بین ولیعهد عربستان و بایدن برقرار شود اما این اتفاق نیفتاد.

این روزنامه با اشاره به اینکه دولت بایدن به رغم خشم عربستان و امارات از دولت وی به دلیل برخی مواضع آمریکا در قبال ایران و یمن، برای ترمیم روابط با دو طرف تلاش کرد.

وی توضیح داد که عربستان و امارات می‌توانند به آرامش بازار نفت کمک کنند.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که محمد بن سلمان و محمد بن زاید هفته گذشته پس از خودداری از صحبت با بایدن، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس گرفتند و دو رهبر همچنین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کردند.

این روزنامه به نقل از یک مقام سعودی نوشت که ایالات متحده از بن سلمان خواسته است برای حل مناقشه روسیه و اوکراین میانجیگری کند.

طبق نوشته وال استریت ژورنال، عربستان و امارات از پمپاژ بیشتر نفت در راستای اجرای طرح "اوپک" خودداری کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه از ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه خبر داد و گفت که تصمیم برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه از حمایت کل ایالات متحده برخوردار است.

پوتین ۲۴ فوریه آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس واقع در جنوب شرق اوکراین را اعلام و تاکید کرد که روسیه قصد ندارد خاک اوکراین را اشغال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۹:۳۵

تا دیروز حضرات میگفتند دولت سعودی و امارات دست نشانده ایالات متحده هستند حالا چی شده که جواب تلفن نمیدهند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۹:۵۰

ایران وونزویلاهم نبایدباامریکا قراردادنفتی ببندندوتولیدنفت خودراافزایش دهند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۰۹:۵۹

از کی به حمله وحشیانه نظامی و زیرگرفتن خودروهای سورای در خیابان می گویند عملیات ویژه نظامی !!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۹:۳۷

از زمانیکه رسانه مغز شما رو تسخیر کرده چون اون تانک که ماشینو زیرگرفت برا خوده اکراین بود خخخخخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۰۱:۰۵

اولا اون یه حادثه بود.ماشین باسرعت اومده بود و همون لحظه تانک انحراف به چپ داشت.ثانیا راننده جون سالم به در برده بود.یه تصادف در شرایط جنگی رو چقد بزرگ کردن. اگه روسها میخواستن مردم رو نشونه بگیره الان کیف رو هم گرفته بودن.به هر حال دهه ها تبلیغات رسانه های غرب و داحل علیه روسیه نتیجه اش میشه نظرات حاصل از شستشوی مغزی دوستان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۲:۲۶

نه از روسیه نفت میکیرد نه کشور های عربی برایش نفت می‌دهد که در ایجاست که آمریکا یک زربه اقتصادی می‌خورد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۴:۰۱

اول کمی فارسی یاد بگیر بعد نظر بده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۲:۲۷

اعراب با رفتار و افکار هماهنگ خود در مناقشه روسیه و اوکراین و ممانعت از زورگوییهای آمریکا و باج خواهی آمریکا هیچگونه باجی با آمریکا ندادن و در قطعنامه های شورای امنیت خود را بی طرف کردن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۲:۵۴

آخه گاو شیر ده رو چه به این حرفها خخخ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۳:۲۷

فعلا که امریکا رو دارن میدونن دنبال خودشون

avatar

برعکس گاوشیرده ترامپ بودکه قاشقچی راپودرکردندودرچاه فا ضلاب انداختندوامریکارابی حیثیت کردنداتفاقا اعراب ازترامپ دوشیدندنه امریکاازاعراب،،،امابایدن اجازه دوشیدن ازامریکارابه انهاندادلذابااوکج افتادندودراغوش روس افتادند. پوتین خیلی به ایران در گر فتاریها محبت کرداماچندغرب گراومتملق پمپو وطن فروش دارندبین ایران وپوتین تفرقه میندازنداینها هرگز برای منفعت ایران وایرانی اقدام نکردندوخیانت کردند،روس وچین در همه موارددوست ایران بودنداماایران قدرمحبت به دلیل نفوذ چند نفر درحکومت ندانست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۶:۳۵

یه سوال ازت دارم عربستان پنجاه میلیون جمعیت داره و تمام ملتش در ناز و نعمت زندگی میکنند و به اندازه چند برابر جمعیتش در اروپا و آمریکا سرمایه گذاری کرده و ماهانه نزدیک به نه میلیون به هر نفر پول نفت میده حال شما چکار کردید ماهانه برای ۴۵ هزار تومان هر روز تعدادی از سران به مردم توهین میکنند خجالت هم خوب چیزیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۳:۳۱

مشتی عملیات ویژه چیه یک تهاجم وتجاوزآشکاره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۴:۰۴

محکم بایستید ایران پشت شماست آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. در جنگ اکراین یک گلوله هم ترسید شلیک کند اگر چه فتنه جنگ زیر سر آمریکا بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۴:۴۰

الکیه. ابنا عمرا جرات اینکارو داشته باشن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۰۶:۱۴

ازکدوم عمرحرف میزنی ازعمر ابن الخطاب که درزمانش همینه دنیاشکست داد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۶:۳۰

دمشون گرم این دمکرات‌های تروریست و تروریست پرور کثیفتر از آن هستند که فکرش را کنید آفرین به عربستان و حاشیه خلیج فارس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۷:۴۸

عملیات ویژه نظامی؟؟ از کی تا حالا اسم چپاول و ویرانی و کشتار و بی‌خانمان کردن مردم بی‌گناه شده عملیات نظامی؟ قیمت شرافت و انسانیت چند؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۱۹:۲۷

خیلی بی ادبیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۸ ۲۱:۱۸

متاسفانه عربستان داره به کمک چین موشک بالستیک میسازه جای پرداختن و دلواپسی روسیه به چین انتقاد کن نباید همسایه ما نظامی بشه متاسفانه از بایدن هم نمی‌ترسن ایران باید تنها کشور نظامی منطقه باشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۰۲:۵۲

دولت امارات و عربستان به فکر مردم کشور خودشان هستن خودشان ارتزاق میکنن مردم کشور خودشان هم بی نصیب نمیزارن با بازی های سیاسی کثیف این دنیا هم کاری ندارن...آنقدر اعراب حاشیه خلیج مسخره نکنید...آنها بسیار ملت‌های دانایی هستن به فکر معیشت خودشان هستن...واقعا ای کاش من در عربستان یا امارات شهروند بودم.