• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121814548
  • خبرنگار : 71660

اظهار نظر وزیر خارجه اوکراین درباره نشست فردا با لاوروف در آنتالیا

اظهار نظر وزیر خارجه اوکراین درباره نشست فردا با لاوروف در آنتالیا

رسانه‌های اوکراینی به نقل از دیپلمات‌های ارشد این کشور اعلام کردند که مذاکرات سطح بالای روسیه و اوکراین که قرار است روز پنجشنبه در ترکیه برگزار شود، عمدتا به لطف تلاش‌های وزیر خارجه این کشور (ترکیه) است‌.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خبرگزاری اوکراینی "یونیان" گزارش داد، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین تایید کرد که با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در آنتالیا ترکیه بر سر میز مذاکره خواهد نشست.

این خبرگزاری اوکراینی با اشاره به نشستی در حاشیه نشست دیپلماسی آنتالیای ترکیه گفت: نشست روسیه-اوکراین که قرار است در تاریخ ۱۰ مارس (مصادف با ۱۹ اسفند) برگزار شود، در وهله نخست به لطف مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه برگزار خواهد شد. در این خصوص که آیا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، توانسته ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود و یا لاوروف را متقاعد کند یا خیر، مطلع نیستیم اما به هر حال این دیدار برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه اوکراین عنوان داشت: لاوروف دو سال است که از هرگونه دیدار و نشست با ما اجنتاب کرده است‌. حالا او ناگهان موافقت کرده که پای میز مذاکره بنشیند. شاید می‌خواهد مطلبی را به ما منتقل کند. ما گوش خواهیم داد اما من با این دیدگاه که لاوروف یکی از طراحان حمله روسیه به اوکراین است، با او گفت‌وگو خواهم کرد.

کولبا در پاسخ به این سوال که آیا مسائلی از جمله کریمه و دونباس تحت اشغال روسیه در این دیدار مورد بحث قرار خواهد گرفت یا خیر، پاسخ داد: ما اکنون در وضعیتی نیستیم که بخواهیم از موضوعی در مذاکرات صرف نظر کنیم.

نشست سه روزه "دیپلماسی آنتالیا" در این شهر تفریحی ترکیه با همین نام قرار است روز جمعه برگزار شود. نشست روسیه-اوکراین هم یک روز قبل در تاریخ ۱۰ مارس برگزار خواهد شد.

چاووش اوغلو پیشتر با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه این نشست "نقطه عطفی" و همچنین "گام مهمی" به سوی صلح و ثبات باشد، گفت که آنکارا به تلاش‌های خود برای "صلح پایدار" ادامه خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرده است؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند؛ تا آنجایی که این کشور به "تحریم‌شده ترین کشور جهان" بدل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۱۳:۳۶

همین ترکیه با زیرکی موضع گرفت حالا هم‌در جهان دارد خودش را منجی نشان میدهد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۹ ۱۴:۰۲

دام طرح ریزی و سناریو از قبل طرح شده برای حداقل تضعیف کشور روسیه و سیاست مدار پر اوازه جهانی اش یعنی اقای پوتین صورت گرفت و سیاست گذاران پنهان و هویدایش بسیار ماهرانه و رندانه اجرا نمودند کهجناب پوتین هم عاقبت در کوزه افتاد ،.