• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400121814606
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

سیدجمال الدین اسدآبادی مجاهد احیای اسلام بود

سیدجمال الدین اسدآبادی مجاهد احیای اسلام بود

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت:سیدجمال الدین اسدآبادی  را باید یک مجاهد در راه احیای اسلام و یک ایدئولوگ بزرگ دانست که تاثیر فراوانی بر بیداری اسلامی بر جا گذاشت.

حسین علی شرکائی در دومین کنگره بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین ،سیدجمال الدین اسدآبادی  که در سالن همایش‌های سردار شهید سلیمانی دانشگاه سیدجمال برگزار شد،اظهار کرد: سیدجمال الدین اسدآبادی  به عنوان فردی عدالت طلب مصلح و آزادیخواه  با اتکا به نظریات فلسفی و اجتماعی خود به دنبال دستیابی جوامع اسلامی به اتحاد در قالب امت واحده تحت عنوان اتحادیه دولت‌های اسلامی بود.

وی افزود:سید جمال الدین  علاوه بر مبارزه با استعمار سیاسی و اقتصادی با اشیای فرهنگی غرب به مبارزه پرداخته و در پی آن بود تا جوامع اسلامی هویت خویش را در برابر هویت غیردینی مهاجم حفظ و تقویت کنند.

شرکائی از  بیدارگر مشرق زمین  به عنوان یکی از آغازگران بیداری اسلامی در دنیای معاصر  یاد کرد و گفت: سید جمال الدین اسدآبادی با شناخت عناصر استبداد خرافه و استعمار به عنوان عوامل اصلی عقب ماندگی جهان اسلام در پی چاره اندیشی در این زمینه بود.

وی  خاطر نشان کرد:سیدجمال الدین اسدآبادی در حالی  که به مبارزه عملی و تلاش بی‌وقفه برای بهبود شرایط جوامع اسلامی مشغول بود در صدد بصیرت افزایی درباره حقانیت دین مبین اسلام و  ناکارآمدی مدرنیته غربی بر آمده و در کنار عمل سیاسی خود برای هدایت حاکمان جوامع اسلامی برای پرهیز از استفاده و اشاعه بیانگری به تنویر افکار نخبگان جوامع اسلامی برای درک حقایق دین و پرهیز از دنیا گرایی و سود پرستی می‌پرداخت.

به گزارش ایسنا؛صبح امروز افتتاحیه رسمی دومین کنگره بزرگداشت بیدارگر مشرق زمین، سیدجمال الدین اسدآبادی  در سالن همایش‌های سردار شهید سلیمانی دانشگاه سیدجمال آغاز شد.

این کنگره دو روزه در هیجدهم اسفند با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، دکتر سید محمد حسینی و در روز نوزدهم اسفند با حضور وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری پروفسور زلفی گل و وزیر فرهنگ و ارشاد دکتر اسماعیلی برگزار خواهد بود.

در افتتاحیه رسمی کنگره امام جمعه ،نماینده اسدآباد ،رئیس دانشگاه سید جمال  به ایراد سخنرانی پرداختند، در این کنگره بخشی از سخنرانی دکتر حسن رحیم پور ازغندی در قالب کلیپ پخش شد.

در  ادامه افتتاح رسمی  کنگره ملی سیدجمال  ۱۱ پژوهشگر و اندیشمند برتر کشور در حوزه بیداری اسلامی در قالب سمپوزیوم علمی مطالب خود را ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha