• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400121814638
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد

ضرورت توجه دانشگاه ها به آموزش ورزش های تخصصی دانشجویان

ضرورت توجه دانشگاه ها به آموزش ورزش های تخصصی دانشجویان

رئیس سازمان امور دانشجویان بر ضرورت توجه دانشگاه ها به آموزش ورزش های تخصصی دانشجویان تاکید کرد و گفت: با توجه به موضوع کرونا و مشکلات مربوط به تحریم و اشتغال، توجه به ورزش دانشجویان می‌تواند موجب نشاط و شادابی و تحرک و پویایی گردد.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در بازدید از پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه بیرجند و مراسم افتتاح دو مجموعه  ورزشی و یک واحد درمانی خاطر نشان ساخت : موضوع ورزش دانشجویان  به تعداد واحد درسی در رشته های تربیت بدنی و یا مسابقات ورزشی خلاصه نگردد و در میان تمامی دانشجویان بسط و گسترش و توسعه یابد.

وی در ادامه افزود: فرهنگ سازی درباره اهمیت و ارزش ورزش و سلامتی و بکارگیری مربیان متخصص و با اخلاق به منظور جلب بیشتر جوانان دانشگاهی به ورزش، توسعه کلاس های آموزش ورزش تخصصی و رشته های مورد علاقه دانشجویان، مدیریت و نظارت بر بهداشت و ایمنی فضاها و امکانات ورزشی دانشگاهها باید مورد توجه جدی و اصلی مسوولین دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان به آثار مثبت مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع کرونا و مشکلات مربوط به تحریم و اشتغال، توجه به ورزش دانشجویان می‌تواند موجب نشاط و شادابی و تحرک و پویایی گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی همچنین با بیان اینکه  کاشت درخت، سرمایه گذاری بلندمدت برای حفظ محیط زیست محسوب می شود، گفت:کاشتن درخت در روز درخت و درختکاری و یا سایر ایام، به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای حفظ محیط زیست و زیبایی محل سکونت مردم و کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود : نابودی محیط سبز شهرها و اطراف آن، بویژه قطع درختان جنگل های کشور، مشکلات متعددی را به همراه دارد که باید متولیان امر و آحاد مردم با جدیت حافظ منابع طبیعی و محیط زیست باشند. باید جامعه به گیاهان و درختان به عنوان یک موجود زنده نگاه کنند و بدانند اگر اینها نباشند، جانداری هم در زمین نخواهد بود.

داداش پور در ادامه با اشاره به آیات و  روایات متعدد در خصوص طبیعت سرسبز و درختان اظهار کرد: در قرآن کریم، حیات مجدد طبیعت بعد از مرگ ظاهری از نعمت های الهی و نشانه های خداوند برای اهل ایمان شمرده شده و یا تمثیلی برای برپایی قیامت و معاد یاد شده است.

وی در پایان با اشاره به نقش دانشگاهیان در فرهنگ سازی برای اهمیت درختکاری و حفظ محیط زیست، در خواست کرد ضمن اهتمام به کاشت درخت در محیط دانشگاه، با مسوولین شهر و استان های خود برای افزایش محیط سبز، برای جلوگیری از نابودی آن مشارکت و برنامه ارائه دهند و یادگاری ماندگار از خویش برای آیندگان برجای نهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha