• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121814654
  • خبرنگار : 71660

کرملین: جهان مشتاق است بداند که در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین چه گذشته است

کرملین: جهان مشتاق است بداند که در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین چه گذشته است

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت که حضور آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین "بسیار موضوع مهمی" است و همچنین برای جهان "جالب" خواهد بود که بدانند این تاسیسات در آنجا چه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسکو روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین را پیدا کرده‌اند که دستورات وزرات دفاع آمریکا را انجام می‌دهند و احتمالا در "تولید سلاح‌های بیولوژیکی" نیز دست دارند.

ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاستگذاری، روز سه‌شنبه در جریان جلسه استماع سنا عنوان داشت: اوکراین دارای تاسیسات و امکانات تحقیقاتی بیولوژیکی است، ما نگران هستیم که نیروهای روسی ممکن است سعی کنند کنترل آن‌ها را به دست بگیرند، بنابراین ما با اوکراینی‌ها در حال کار بر روی چگونگی جلوگیری از افتادن هر یک از مواد تحقیقاتی به دست نیروهای روسی هستیم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: با جدیت تمام عرض می‌کنم که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع بسیار مهم است و احتمالا برای کل جهان نیز مهم باشد. بیایید امیدوار باشیم که می‌توانیم با این تاسیساتی که در خاک اوکراین است و عملا توسط متخصصان آمریکایی انجام می‌شود، مقابله کنیم. مطمئنا تمام جهان مشتاقند تا بدانند که این موسسات و تاسیسات مشغول چه کاری بوده‌اند.

به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از خاک روسیه از مطالبات مسکو است

سخنگوی کرملین امروز با شاره به اینکه جمهوری‌های دونباس مستقل هستند، گفت: خواسته‌های مسکو در طول مذاکرات با کی‌یف این است که کریمه را به عنوان بخشی از خاک روسیه به رسمیت بشناسند.

پسکوف اظهار کرد که کریمه باید "دوفاکتو و عملا به طور قانونی" به عنوان مناطق روسیه به رسمیت شناخته شود و افزود که این امر در مورد به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونباس به عنوان کشورهای مستقل نیز صدق می‌کند.

این سخنگو همچنین افزود که روسیه مایل است تا مذاکرات بیشتری با طرف اوکراینی برگزار کند.

"موضع تهاجمی غرب" کار را درحوزه انرژی دشوار می‌کند

دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد: روسیه به تعهدات خود به عنوان تامین کننده منابع انرژی "بدون وقفه و به طور کامل" عمل کرده، اما "موضع تهاجمی غرب" در برابر آن شرایط را در بازارهای انرژی "دشوار" می‌کند.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: رهبران اروپایی به اتفاق آرا قبول دارند که روسیه به تعهدات خود تحت تمامی معاهدات و قراردادهای موجود بدون وقفه و به طور کامل عمل می‌کند. اما موضع تهاجمی غرب وضعیت را دشوار و پیچیده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسکو هر کاری که به نفعش باشد، انجام می‌دهد تا در این جنگ پیروز شود، افزود: آمریکا عملا جنگ اقتصادی علیه روسیه را اعلام کرده و در حال انجام آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha