• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400121814685
  • خبرنگار : 71516

سایت عبری زبان: پهپادهای حزب‌الله لبنان قادرند عمق اسرائیل را هدف قرار دهند

سایت عبری زبان: پهپادهای حزب‌الله لبنان قادرند عمق اسرائیل را هدف قرار دهند

شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معتقد است حزب الله لبنان پهپادهایی دارد که می‌تواند تمام عمق اراضی اشغالی را هدف قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، رژیم صهیونیستی درحال حاضر صراحتا درباره خطر موشک‌ها و پهپادهای حزب الله لبنان علیه امنیت این رژیم در ابعاد مختلف هجومی و دفاعی برای مردم خود صحبت می‌کند.

سایت واللا به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد، از زمانی که جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید اسرائیل از انجام حملات هوایی خودداری می‌کند. این نشان می‌دهد که اسرائیل و حزب الله همچنان براساس معادله بازدارندگی و قواعدی فعالیت می‌کنند که بعد از تجاوز اسرائیل به لبنان در تابستان ۲۰۰۶ ایجاد شده است.

این سایت اعلام کرد: اسرائیل در دوره اخیر پیام‌هایی را دریافت کرد که تهدیدی برای نیروی هوایی اسرائیل و آزادی فعالیت‌های آن است. این اقدام بعد از آن اتفاق افتاد که مقاومت لبنان از در اختیار داشتن سامانه‌های دفاع هوایی خبر داد. اینکه پهپادهای حزب الله لبنان توانستند حریم هوایی اسرائیل را نقض کنند و جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاعی نتوانستند آن را سرنگون کنند شکست استراتژیک خطرناکی است.

این سایت به نقل از فرماندهی شعبه عملیات در ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد، در دوره اخیر حزب الله پیام‌های مختلفی را ارسال کرده است که در آن بر معادله سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تأکید شده است مبنی بر اینکه قواعد درگیری هوایی با قبل فرق کرده است.

این سایت اعلام کرد: حزب الله عمدا در دوره اخیر سامانه‌های دفاع هوایی خود را فاش کرده است.

روزنامه اورشلیم پست پیشتر نوشته بود: حزب الله ۲۰۰۰ پهپاد در اختیار دارد. بسیاری از این پهپادها پیشرفته هستند. حزب الله می‌خواهد از این پهپادها در حملاتی علیه اهداف استراتژیک اسرائیل استفاده کند.

امیر بوحبوط، تحلیلگر امور نظامی سایت واللا به نقل از منابع امنیتی در تل‌آویو اعلام کرد: شعبه اطلاعات نظامی معتقد است، پهپادهایی که حزب الله در اختیار دارد قادرند تمام عمق اسرائیل را هدف قرار دهند و فعال سازی این پهپادها به صورت مستقل و اتوماتیک است و قادرند در دریا فرود بیایند و بعدا بازگردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha