• چهارشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400121814725
  • خبرنگار : 50040

معاون تعاون بنیاد شهید عنوان کرد

کوتاهی دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران

کوتاهی دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران

ایسنا/گیلان معاون تعاون بنیاد شهید، با بیان اینکه متاسفانه دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران کوتاهی می کنند، گفت: دو مشکل اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری را با مشکلات عمده مواجه کرده است.

محمود پاکدل در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، مسیری که شهدا ترسیم کردند را یک مسیر نورانی و با برکت دانست و اظهار کرد: اگر در مسیر شهدا قرار بگیریم، رضایت الهی را کسب خواهیم کرد.

وی خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را به مثابه ادامه دادن راه شهدا دانست و تصریح کرد: باید فرصت خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر را غنیمت بدانیم و قدردان این توفیق الهی باشیم، زیرا خدمت به انسان هایی است که وارثان به حق انقلاب هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه همه دستاوردهای انقلاب و نظام را مدیون جانفشانی شهدا و مجاهدت ایثارگران و صبر و مقاومت خانواده های آنان هستیم، گفت: پدران و مادران شهدا فرزندان خودشان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و نزد خداوند اجر دارند.

پاکدل، با اشاره به نقش آفرینی بی بدیل همسران شهدا در تربیت نسل انقلابی، عنوان کرد: همسران شهدا برای فرزندانشان هم مادر بودند و هم پدر و توانستند انسان هایی را تقدیم عرصه های فرهنگی و اجتماعی و مدیریتی کشور کنند که امروز جزو نخبگان و سرآمدان جامعه و از خدمتگزاران نظام و ملت هستند.

وی حضور ۱۷۵ ایثارگر در مجلس شورای اسلامی را نشان دهنده اعتماد و اعتقاد مردم به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: استقرار و تداوم این انقلاب و نظام آسان نبوده و ۲۲۷ هزار شهید و ۶۰۵ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده تقدیم این راه کردیم.

معاون بنیاد شهید، با اشاره به دوراندیشی و تدبیر امام خمینی(ره) در تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حتی قبل از آغاز جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات جامعه ایثارگران که امروز با آن مواجه هستیم، از سوی امام راحل پیش بینی و تدبیر شده است و مدیران دستگاه های اجرایی باید فرامین امام و رهبری درباره خاندان معظم شاهد و ایثارگر را مد نظر قرار دهند.

پاکدل، اجرای قوانین حوزه ایثارگران و تکریم خانواده ها را مورد تاکید امام و رهبری دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم کلیه قوانین تصویب شده در حوزه ایثارگران را به نحو احسن اجرایی کنیم و اجازه ندهیم ایثارگران ما دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران کوتاهی می کنند، گفت: دو مشکل اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری را با مشکلات عمده مواجه کرده است و نیازمند رفع این دغدغه با امتیازات و تسهیلات ویژه هستیم. در این راستا کارگروه اشتغال و مسکن ایثارگران در استان ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های عبدالله پاکاری، محمدرضا داوطلب به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha