• پنجشنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400121915232

رئیس شورای شهر زرقان:

رشد شهرها در گرو مدیریت واحد خدمات شهری است

رشد شهرها در گرو مدیریت واحد خدمات شهری است

ایسنا/فارس رئیس شورای شهر زرقان با اشاره به عملکرد پراکنده و مجمع الجزایری دستگاههای خدمات رسان در حوزه شهری، گفت: برای ایجاد زمینه رشد و شکوفایی در عرصه خدمات عمومی، نیازمند مدیریت واحد خدمات شهری هستیم که این مهم با پیگیری نمایندگان محقق می‌شود.

قاسم جمالی پنج‌شنبه ١٩ اسفند در جمع خبرنگاران، آگاهی بخشی، توجه به انسجام بومی، محلی و ملی، اشاعه ترویج عمومی و مقابله با یاس و ناامیدی در بدنه اجتماعی را از مهمترین رویکردهای شررای ششم شهر زرقان اعلام کرد.

او افزود: در همین راستا توجه به نارسایی‌ها، کمبودها و ضعف‌ها در حیطه‌های مختلف آموزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و عمرانی در دستور کار قرار گرفته و چهار کارگروه مطالعاتی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، جوانان، محیط دیست و امور بانوان به عنوان بازوان مطالعاتی در کنار شورا و شهرداری نیز تشکیل شده است.

رئیس شورای شهر زرقان با تاکید بر اینکه نگاه ما کشف استعدادهای برتر و بکارگیری جوانان در پست‌های کلیدی است، گفت: وظیفه خود می‌دانیم که بستر و زمینه ایجاد عرض اندام را برای مدیریت نیروهای جوان، نخبه و متعهد فراهم کنیم.

جمالی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه بکارگیری و ایجاد بستر برای نیروهای توانمند، متخصص و متعهد و شایسته دچار ضعف و نقیصه هستیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت شهر زرقان و استقرار ٢٤ درصد از صنایع استان فارس در حومه این شهر، گفت: حجم بالای صنایع استقرار یافته، آلایندگی زیادی را در این منطقه ایجاد کرده که این امر نیازمند توجه جدی و ورود به بحث آلایندگی آب و خاک در حومه این شهر است.

رئیس شورای شهر زرقان با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در زرقان تعامل خوبی را با صنایع در قالب کمیسیون بند ٢٠ دارد، گفت: قصد هیچ تقابل و برخورد متنج به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی نداریم و نگاهمان تقویت و افزایش راندمان بخش‌های اقتصادی و صنعتی است اما تاکید داریم که باید استقرار واحدهای صنعتی در حومه این شهر، با تعامل بیشتری انجام شود.

جمالی بار دیگر تاکید کرد: مخالف ترویج و گسترش صنعت نیستیم اما معتقدیم باید به وضعیت آلایندگی صنایع توجه جدی شود و نگذاریم شهر زرقان بیش از این در معرض آلایندگی قرار گیرد.

او انتقال برخی کارخانه‌ها و صنایع را از مهمترین نیازمندیهای شهر زرقان دانست و گفت: برخی از این صنایع همخوانی و همسویی و استقرار در کنار جمعیت شهری را ندارند لذا باید در دراز مدت و با ایجاد ظرفیت‌های جدید، زمینه انتقال آنها فراهم شود.

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: علی‌رغم استقرار حجم زیادی از صنعت در اطراف این شهر، نیروهای بومی این شهر سهم مناسبی از ظرفیت اشتغال این صنایع نداشته و حرکت دو سویه‌ای در این زمینه شکل نگرفته است.

جمالی توجه به جذب بودجه تصفیه خانه فاضلاب شهری، طرح جامع شهری، تعریف راههای مناسب ورودی و خروجی به شهر زرقان و استاندارد کردن پل‌ها و تقاطع‌ها در این محور و تامین آب شرب زرقان از سد درودزن را از دیگر نیازمندیهای این شهر برشمرد و گفت: پس از ارتقای شهر زرقان به شهرستان، نیازمند ارتقای نمایندگی‌های ادارات به اداره شهرستان هستیم که در این خصوص تاکنون اقدام جدی انجام نشده است.

او همچنین بودجه شهرداری زرقان در سال آینده را ٦٤ میلیارد و ١٣٠ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ٦٠ درصد این بودجه عمرانی و مابقی جاری است.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و انضباط مالی بیشتر، عدالت در پرداخت حقوق و مزایا و جلوگیری از تضییع بیت‌المال در برنامه ریزی بودجه مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha