• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400122015824
  • خبرنگار : 50490

معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آمل خبر داد

رفع مشکل آب و سدهای مازندران تا ۱۴۰۳

رفع مشکل آب و سدهای مازندران تا ۱۴۰۳

ایسنا/مازندران معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آمل گفت: در بخش آب و کشاورزی برای سدهای در دست اجرای مازندران اعتبار تکمیلی در نظر گرفته شده و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ مشکل آب و سدهای استان برطرف می شود.

سید صولت مرتضوی که در سفر هیئت دولت به مازندران در آمل حضور یافت در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به خدمات دولت اظهار کرد: در این مدت دولت با تدبیر و همتی که داشته هم صادرات نفتی و هم صادرات غیرنفتی انجام داده و همچنین شاهد برگشت منابع نیز بوده ایم. 

مرتضوی از تامین اعتبار برای راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: برای ۳ محور ارتباطی استان تامین منابع انجام شده و در محور هراز از محل منابع عمومی و تبدیل دارایی ها این تامین اعتبار محقق شده است، همچنین آزاد راه تهران شمال بخش اعظم گره های ترافیکی استان را حل می‌کند و برای بزرگراه فیروزکوه نیز به جهت رفع موانع، تامین منابع صورت گرفته و اعتباری که برای استان دیده شده محدود به شهرستان خاصی نیست.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه راه آهن نیز وزیر راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه، اعتبار تخصیصی در نظر گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: در بخش آب و کشاورزی نیز برای سدهای در دست اجرا اعتبار تکمیلی درنظر گرفته شده و در بازه زمانی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ مشکل آب و سدهای استان برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه استان های شمالی از ۲ معضل پسماند و فاضلاب رنج می برند اظهار کرد: مقرر شد سازمان مدیریت پسماند در کشور تشکیل شود. برای احداث کارخانه های پسماند و زباله سوز منابع مطلوبی جذب شده و توزیع شهرستانی آن نیز مشخص است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: در بحث فاضلاب نیز در خطوط انتقال، تصفیه‌خانه ها و بازچرخانی پسآب نیز پیش‌بینی شده‌ است.

مرتضوی با اشاره به اینکه زباله در مازندران تبدیل به معضل شده تاکید کرد: مدیریت درست در استان مهم است، چراکه ماندگاری جمعیت ساکن در مازندران بیشتر از مشهد مقدس نیست اما مشکل پسماند در آنجا وجود ندارد.

وی گفت: تفکیک زباله از مبدا باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد و دولت بیشترین کمک را در حوزه پسماند به استان‌های شمالی کرده است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha