• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400122016030
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است

راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، راهبرد اصلی انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست، گفت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی در جامعه جا بیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی تشکیل نظام اسلامی و به تبع آن شکل گیری دولت اسلامی و تمدن بین‌المللی و نوین اسلامی است، اظهار کرد: تمدن مهدویت می‌تواند یک جامعه را سامان ببخشد و برکات مهدوی برای آن جامعه حاکم سازد.

وی، فرهنگ مهدویت را از فلسفه‌های بزرگ دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقق تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و روزآمد شدن حوزه‌های علمیه نیازمند وحدت و انسجام ملی میان نخبگان است.

وی، مهدویت و تمدن نوین اسلامی را از ابتکارات رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین اولویت نظام اسلامی را تحقق اهداف متعالی مهدویت و تمدن نوین اسلامی می‌داند که این امر باعث عزت و عظمت جوامع اسلامی می‌شود.

گفتنی است؛ در آستانه سالروز ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج)، همایش انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز برگزار شد.

این همایش در هشت محور اصلی با هدف ترویج فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی و فرهنگ سازی هرچه بهتر معنا و مفهوم انتظار در جوامع امروزی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، چالش‌های آینده پژوهی انتظار، بحران‌های پیش روی انتظار، فرهنگ آینده سازی و انتظار، خانواده مهدوی و استراتژی راهبردی در دوران غیبت، وظیفه گرایی و مسئولیت در زمان انتظار، رسالت‌ها و راهبردهای فرهنگی انتظار، فرصت‌ها و تهدیدهای انتظار و زمینه سازی انتظار در مجموعه فقهی ولایت فقیه محورهای این همایش بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha