• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400122116155
  • منبع : نمایندگی گیلان

افزایش مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی گیلان

افزایش مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: تلاش داریم واحدهای مسکن روستایی کم دوام و بی دوام روستایی تا ۱۴۱۰ به صفر می رسد.

حامد دائمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی گیلان یکی از مهمترین کارهایی است که بنیاد مسکن استان برای تحقق آن برنامه دارد، اظهار کرد: طبق هدفگذاری های انجام شده در کشور و به طبع آن در گیلان، برنامه داریم واحدهای روستایی کم دوام و بی دوام  را تا سال ۱۴۱۰ به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ مقاوم سازی واحدهای روستایی استان آغاز شده است،  افزود: در حال حاضر شاخص واحدهای مقاوم مساکن روستایی گیلان ۵۶ درصد است این در حالیست که میانگین مقاوم سازی روستایی در کشور ۵۰ درصد است.

دائمی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا سال ۱۴۱۰ مقاوم سازی مساکن روستایی به ۱۰۰ درصد برسد و هیچ واحد کم دوام و بی دوامی در روستاها نباشد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی در شهرهای زیر یکصد هزار جمعیت است، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن، از ۵۳ شهر گیلان برای ۵۰ شهر تامین زمین و ساماندهی متقاضیان طرح ملی مسکن توسط بنیاد مسکن استان انجام می شود.

وی تصریح کرد: بازنگری طرح های هادی از دغدغه های روستاییان است که یکسری مشکلاتی را در احداث ساخت و سازها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بوجود آورده است در دستور کار برنامه های بنیاد مسکن کشور و استان قرار گرفته است تا بارنگری طرح که بیشتر از ۱۰ سال دوره تهیه طرح  شان گذشته  است در دستور کار باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت:  طرح هادی ۶۱۲ روستای گیلان نیز نیاز به بازنگری دارد که برای ۲۱۸ روستا اعتبارات ۱۴۰۰ اختصاص یافته و  با اعتبارات خوبی که در سفر هیات دولت در نظر گرفته است امیدواریم بتوانیم بازنگری طرح های هادی مابقی روستاها را به صورت سنواتی انجام دهیم.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha