• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400122116163
  • منبع : نمایندگی سمنان

استقبال از حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان سمنان

استقبال از حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با استقبال از حضور جهاددانشگاهی استان در دانشگاه‌های استان بر ضرورت توجه و تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کهساری در نشستی با علی منصفی راد سرپرست جهاددانشگاهی استان ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی استان از آمادگی نهاد نمادیندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان برای همکاری با جهاددانشگاهی استان خبر داد و اظهار کرد: مسوولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک نعمت است و باید از این نعمت در راستای رفع نیازهای مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نامی با محتوا و با مسما است افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که دشمن را نامید کند.

وی خنثی‌سازی تحریم‌ها را نوعی جهاد در کشور خواند و تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید به بخش هایی که کشور نیاز بیشتری دارد ورود کند و ما نیاز آمادگی داریم که از این نهاد انقلابی در استان سمنان حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کهساری با بیان اینکه دشمنان نظام به دنبال ضربه زدن به نظام و بی‌اعتمادی مردم به این نظام الهی هستند افزود: حضور جهاددانشگاهی در محیط های دانشگاهی و تلاش برای بی‌اثر کردن تلاش های دشمنان بی‌تردید یک جهاد حقیقی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده ادامه داد: جهاددانشگاهی در دانشگاه ها با رویکرد فرهنگی وارد و به قشر دانشجو که مدیران آینده نظام هستند کمک کند.

وی با بیان اینکه تفاوت و فلسفه وجود فعالیت های دانشگاهی در نظام اسلامی توجه توأمان به تعهد و تخصص است خاطرنشان کرد: بی تردید دانشگاه های متعددی در سراسر جهان وجود دارد اما آنچه دانشگاه های ما را از دانشگاه در دیگر کشورها متفاوت می‌کند توجه همزمان به تعهد در کنار تخصص و علم آموزی است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با بیان اینکه تخصص می‌تواند در راستای فعالیت‌های غیر سودمند هم به‌کار گرفته شود گفت: اگر دانشجو در کنار تخصص از تعهد لازم نیز برخوردار باشد می‌تواند برای جامعه مفید باشد اگر تعهد نباشد چه بسا تخصص می‌تواند به جامعه بشری نیز آسیب برساند.

وی با بیان اینکه متخصص بی‌تعهد آسیب بیشتری دارد اضافه کرد: آنچه مانع از آسیب‌زا بودن افراد می‌شود نه تخصص بلکه تعهد است و از همین رو است که در آموزه‌های اسلامی همواره بر تعهد تاکید ویژه می شود.

کهساری خاطرنشان کرد: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی می‌تواند به تقویت سبقه فرهنگی و تعهد در دانشجویان و جامعه دانشگاهی کمک کند.

رئیس نهاد نمادیندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سمنان با استقبال از حضور جهاددانشگاهی استان در دانشگاه‌های استان گفت: فعالیت‌های جهادی امروز محدود به فعالیت های علمی و پژوهشی نیست و ما امروز با توجه به هجمه‌های دشمنان به جهاد فرهنگی نیز نیاز داریم.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز  در عرصه‌های مختلف و از جمله در فضای مجازی تلاش می‌کنند که امیدواری به نظام و اعتقادات و باورهای دینی را از مردم بگیرند لذا همه ما مسوولان باید به گونه‌ای تلاش کنیم که تلاش های دشمنان را خنثی‌سازی کنیم.

کهساری با بیان اینکه نباید به کارهای جزیره‌ای روی بیاوریم گفت: نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان آمادگی همکاری و همراهی با نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در استان را دارد و معتقدیم که حضور این نهاد موفق در دانشگاه‌ها می‌تواند به ارتقاء کیفی فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه‌های علمی و فناورانه کمک کند.
 

آمادگی جهاددانشگاهی استان برای حضور مستمر در دانشگاه‌ها

علی منصفی راد سرپرست جهاددانشگاهی استان نیز در این دیدار از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برآمده از متن انقلاب اسلامی نام برد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی است و در این چند دهه منشاء خدمات شایانی در بخش‌های گوناگون بوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان ورود به فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی را وظیفه و رسالت خود می‌داند افزود: جهاددانشگاهی از طریق ایجاد واحدهایی نظیر سازمان دانشجویان، مرکز فرهنگی - دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ، مرکز دانشجویی تازه تاسیس "جهاد روایت و تبیین"، سازمان گردشگری، مسابقات ملی مناظره دانشجویی، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی، برپایی گفتمان‌ها، برپایی اردوهای دانشجویی و... ارتباط خوبی با بدنه دانشجویی و جامعه دانشگاهی داشته باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان از آمادگی جهاددانشگاهی استان برای حضور مستمر در دانشگاه‌های این استان خبر داد و اظهار کرد: جهاددانشگاهی بیش از هر چیز یک نهاد فرهنگی است و از همین رو همه فعالیت‌های ما چه در حوزه فرهنگی و آموزشی و چه در حوزه پژوهش و فناوری و...همه و همه دارای پیوست فرهنگی هستند.

منصفی‌راد با اذعان به اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است اضافه کرد: ساختار و شاکله این نهاد در جمهوری اسلامی شکل گرفته و از همین رو این نهاد ریشه در اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری دارد.

وی با بیان اینکه ورود به کارهای بر زمین مانده از رویکردهای جهاددانشگاهی است گفت: همه فعالیت های این نهاد بر اساس نیازهای اساسی کشور است و همه تلاش خود را بکار می‌گیریم که از فعالیت های موازی بپرهیزیم.

وی از توانمندسازی و آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار به عنوان یکی از اهداف و رویکردهای آموزشی این نهاد نام برد و گفت: جهاددانشگاهی استان در حوزه طرح های فناورانه نیز به دنبال اجرایی شدن حداقل دو طرح فناورانه در استان است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان به توفیقات جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری در کشور پرداخت و افزود: در راستای سیاست‌های کلان نظام در حوزه جوان‌سازی جمعیت، جهاددانشگاهی در استان نیز به دنبال راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در استان است. ضمن اینکه در حوزه به نژاد دامی نیز پروژه‌ای در دست اجرا داریم.

سرپرست جهاددانشگاهی استان از سمنان به عنوان استانی غنی در حوزه مواد معدنی نام برد و گفت: جهاددانشگاهی استان با هدف بهره‌وری بیشتر از این سرمایه‌های خدادادی و کاهش خام‌فروشی‌ها در حوزه مواد معدنی دو طرح آماده اجرا کرده تا از این طریق به تولید و اشتغال در استان کمک کند.

منصفی‌راد از علاقه‌مندی جهاددانشگاهی استان برای همکاری و همراهی با مراکز دانشگاهی در استان خبر داد و تصریح کرد: جهاددانشگاهی چه در حوزه فعالیت های فرهنگی و دانشگاهی و چه در حوزه طرح های پژوهشی و فناورانه، کمک به رشد و توسعه استان و کشور را وظیفه ذاتی و تکلیف دینی و میهنی خود می‌داند و آمادگی داریم در کنار دانشگاه‌ها به فرآیند رشد و توسعه و تولید و اشتغال استان و خنثی‌سازی تحریم‌ها کمک کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم که از همه ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان چه در حوزه آموزشی و فرهنگی و چه در حوزه های علمی،پژوهشی، رسانه‌ای و فناورانه ؛ در راستای تعامل و همراهی و هم‌افزایی بیشتر با مراکز دانشگاهی استان بهره بگیریم تا در راستای فرامین مقام معظم رهبری و دولت خدمتگذار به خنثی‌سازی تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور و استان بیش از پیش کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha