• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400122116323
  • خبرنگار : 71402

آژانس جاسوسی آمریکا درباره خرابکاری در اینترنت اوکراین پیش از حمله روسیه تحقیق می‌کند

آژانس جاسوسی آمریکا درباره خرابکاری در اینترنت اوکراین پیش از حمله روسیه تحقیق می‌کند

به گفته منابع مطلع، نهادهای اطلاعاتی غربی در حال تحقیق درباره یک حمله سایبری از سوی هکرهای ناشناس هستند که دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در اوکراین را هم‌زمان با حمله روسیه به این کشور مختل کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تحلیلگران آژانس امنیت ملی آمریکا، سازمان امنیت سایبری دولت فرانسه (ANSSI) و اطلاعات اوکراین در حال بررسی هستند که آیا خرابکاری در اینترنت ماهواره‌ای اوکراین کار هکرهای تحت کنترل دولت روسیه بوده که در آستانه حمله تلاش کردند تا ارتباطات را مختل کنند یا خیر.

قطع شدن سرویس ماهواره‌ای اینترنت در ۲۴ فوریه بین ساعت ۵ تا ۹ صبح به وقت محلی و در زمانی بود که نیروهای روسیه با شلیک موشک‌هایی به شهرهای اوکراین از جمله کی‌یف، حمله خودشان را آغاز کردند.

به گفته یک مقام آمریکایی در شرکت مخابراتی ویاست، تبعات آن اختلال همچنان در دست بررسی است اما مودم‌های ماهواره‌ای این شرکت متعلق به ده‌ها هزار مشترک در اروپا از دسترس خارج شده بود.

هکرها دسترسی مودم‌های این شرکت به ماهواره کی‌ای-ست که دسترسی اینترنت به برخی از مشترکان در اروپا از جمله اوکراین را تامین می‌کند، قطع کرده بودند. براساس گزارش‌ها، دسترسی برخی از مشترکان با گذشته بیش از دو هفته همچنان قطع است.

این جزو چشم‌گیرترین حملات سایبری دوران جنگ است که تاکنون افشا شده، چون شرکت ویاست به عنوان پیمانکار دفاعی هم برای ایالات متحده و هم چندین متحد آمریکا کار می‌کند و نظر اطلاعات غرب را جلب کرده است. کی‌ای-ست همچنین ارتباط اینترنتی برای ارتش و یگان‌های پلیس اوکراین را تامین می‌کند.

سفارت روسیه در واشنگتن در رابطه با این گزارش اظهارنظری نکرده است. اما پیشتر مسکو دست داشتن در هرگونه حملات سایبری را رد کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha