• شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400122116820
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی:

کتابخانه های عمومی منبع گسترش زبان و ادبیات فارسی هستند

کتابخانه های عمومی منبع گسترش زبان و ادبیات فارسی هستند

ایسنا/اردبیل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: کتابخانه های عمومی منبع ارزشمند و غنی توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی هستند تا در کنار امر کتابخوانی این سرمایه عظیم مورد صیانت قرار گیرد.

غلامعلی حداد عادل در جریان بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی اردبیل در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: طبیعی است که نقش کتابخانه ها زمینه و بسترساز آشنایی بیشتر مردم با زبان فارسی می شود و در واقع کتابخانه ها مشوقی برای مطالعه و ارتقای سواد است.

وی خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر با زبان و ادبیات فارسی در سال های اخیر آثار ارزشمندی در کتابخانه های عمومی در معرض استفاده علاقمندان قرار گرفته که این امر می تواند زمینه ساز تقویت و تعالی این زبان ارزشمند شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: حرکتی که در نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر در ارائه آثار نو و ارزشمند در حوزه زبان و ادبیات فارسی انجام شده به نیرومندی و قوی شدن این مجموعه کمک می کند و روز به روز نیز شاهد گسترش و اعتلای فرهنگ دینی و زبان و ادبیات فارسی غنی خواهیم بود.

حداد عادل افزود: در همه کتابخانه های عمومی در سطح کشور تلاش می کنیم تا جدیدترین آثار و کتاب ها در اختیار مخاطبان قرار گیرد تا فضای مناسبی را در ارتقا و بهبود شرایط آشنایی با این زبان غنی و ارزشمند شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در کتابخانه های عمومی سعی شده تا بیشتر کتاب های منتشر شده به شکل فراگیر در اختیار علاقمندان قرار گیرد که البته کتاب های تخصصی نیز در مراکز علمی و دانشگاهی به صورت ویژه در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: جای خوشحالی است که در بازدید از کتابخانه های عمومی اردبیل با درخواست جمعی از جوانانی روبرو شدیم که خواستار افزایش ساعات کار کتابخانه های عمومی بودند که این امر عطش آنها را به امر کتابخوانی و مطالعه نشان می دهد.

حداد عادل گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی روبرو هستند حضور جوانان و نسل آینده در کتابخانه های عمومی بهترین فضا را برای پیشرفت و تعالی فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی و ارزشی فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha