• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400122217163
  • خبرنگار : 71660

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: ترامپ از وضعیت نیروهای کشور خودش مطلع نبود!

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: ترامپ از وضعیت نیروهای کشور خودش مطلع نبود!
رئیس جمهوری سابق اوکراین در کنار دونالد ترامپ

براساس کتاب جدید سفیر سابق آمریکا در اوکراین که توسط گاردین بررسی شده، در سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ هنگام ملاقات با رئیس جمهوی سابق اوکراین از او پرسیده بود که آیا نیروهای آمریکا در اوکراین هستند یا خیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینسایدر، در این جلسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از مشاور امنیت ملی دولت خود پرسید که آیا نیروهای آمریکایی در دونباس هستند یا خیر؛ منطقه‌ای در اوکراین که جدایی طلبان حامی روسیه ادعای آن را می‌کنند.

براساس گزارش روزنامه گاردین، «ماریا یوانوویچ»، سفیر سابق آمریکا در اوکراین در کتابش نوشته است: پاسخ مثبت به این سوال به این معنا بود که آمریکا در یک "جنگ واقعی" با روسیه بود. این موضوع که ظاهرا او نمی‌دانست نیروهای ما یا به عبارتی نیروهای خودش کجا مستقر هستند، "ناراحت و نگران کننده" بود.

یوانوویچ در این کتاب عنوان داشت: در همان جلسه، دونالد ترامپ به پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری وقت اوکراین گفت که اوکراین "کشوری فاسد" است، او از این موضوع خبر دارد زیرا یک دوست اوکراینی در مارالاگو چنین چیزی را به او گفته است.

این سفیر سابق همچنین مدعی شده است که ترامپ گفته است: از آنجایی که محلی‌های کریمه به زبان روسی صحبت می‌کنند، این منطقه برای روسیه است.

کریمه، شبه‌جزیره‌ای است که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را از اوکراین به خاک خود الحاق کرد.

یوانوویچ اظهار کرد که در این جلسه هم زمان با نظرات "مشمئزکننده" دونالد ترامپ، دیگران از روی عدم علاقه "چهره‌ای خشک و بی‌حوصله" به خود گرفته بودند.

ماریا یوانوویچ به عنوان سفیر آمریکا در اوکراین خدمت می‌کرد تا اینکه دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ او را از مقامش برکنار کرد.

این سفیر سابق در کتابش نوشت: ترامپ با این پیش‌فرض و دیدگاه به جلسه آمده بود که اوکراین کشوری "بازنده و ضعیف‌تر" از روسیه است.

این افشاگری‌ها از کتاب یوانوویچ چند روز پس از حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اوکراین منتشر می‌شود.

و این در حالی‌ست که در هفته‌های اخیر، دونالد ترامپ، این رئیس جمهوری سابق آمریکا، پوتین را به دلیل حمله به اوکراین فردی "بسیار باهوش" خوانده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۳۹

سران سابق و فعلی اکراین به سخنان هیئت حاکمه آمریکا در حالی تکیه کرده اند که در یک جمله چندین موضع را اعلام میکنند و شنونده را متحیر و گیج میکنند و این خصلت ذاتی آمریکائیهاست و محصول اینگونه اتکال و اعتماد به مقامات آمریکائی شده جنگی نابرابر بین آنان با روسیه......