• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400122217201
  • خبرنگار : 71660

انتقادها از اقدام احتمالی پوتین علیه شرکت‌های خارجی

انتقادها از اقدام احتمالی پوتین علیه شرکت‌های خارجی
ولادیمیر پوتانین در کنار پوتین

ولادیمیر پوتانین، یکی از ثروتمندترین الیگارش‌های روسی از نقشه‌های کرملین مبنی بر "توقیف دارایی‌های شرکت‌های خارجی" که کشور را ترک کرده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزنس اینسایدر، ولادیمیر پوتانین، رئیس «نوریلسک نیکل»، بزرگترین تولیدکننده نیکل در جهان در یک پیام تلگرامی نوشت که این اقدام روسیه می‌تواند این کشور را به روزهای ۱۰۰ سال قبل، زمان انقلاب روسیه بازگرداند.

وی در پیامی عنوان داشت: اول اینکه این اقدام ما را به ۱۰۰ سال قبل، به سال ۱۹۱۷ برمی‌گرداند و عواقب چنین اقدامی بی‌اعتمادی جهان نسبت به سرمایه‌گذاران روسیه خواهد بود و ما برای چندین دهه‌ چنین چیزی را تجربه خواهیم کرد.

براساس گزارش فایننشال تایمز، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در جلسه‌ای عنوان داشت که کرملین به دنبال "اقداماتی قانونی" جهت توقیف و ضبط دارایی‌های خارجی شرکت‌های بین‌المللی که از کشور خارج می‌شوند، است.

پوتین افزود: درخصوص آن دسته از افرادی که قصد دارند فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند، باید "قاطعانه" رفتار کرد و نباید اجازه داد تا به تامین‌کنندگان داخلی صدمه‌ای برسد.

این برنامه‌ها، اقداماتی "تلافی‌جویانه" علیه غرب است که روسیه را به دلیل حمله این کشور به اوکراین، تحریم کرده‌اند.

پوتانین در راستای اعتراضش علیه این اقدام، در پیام تلگرامی گفت: ما نباید درها را ببنیدم اما باید سعی کنیم تا وضعیت اقتصادی روسیه حفظ شود.

این الیگارش روس افزود: متوجه هستم که درخصوص محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی که علیه روسیه وضع شده است، متقابلا یک اشتیاق قابل درکی وجود دارد تا روسیه نیز این اقدام را انجام دهد. اما درخصوص کشورهای غربی باید بگویم که اقتصاد این کشورها از تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال کرده‌اند، ضرر دیده است.

وی در این خصوص از دولت روسیه خواست تا "عاقل‌تر" باشد و "با احتیاط" عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۱۷

در قوانین شورای امنیت و منشور سازمان ملل و اجماع نظر حقوقدانان سازمان ملل جهت وضع ابزار تحریم باید یک بازنگری و بازنویسی اساسی صورت بگیرد این چه ابزاری است که حتی کشورهای دارای حقWTO را نیز آزار میدهد و اذیت میکند وای به حال کشورهائی که از این حق هم برخوردار نیستند.........

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۲ ۱۸:۴۷

روسیه باید قدرت خود را برای توازن جهان نشان دهد تا آمریکا حریم خود با شرق را رعایت کند