• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400122217433
  • خبرنگار : 71620

انتقاد یک نماینده مجلس از طولانی بودن زمان ابزارهای نظارتی نمایندگان

انتقاد یک نماینده مجلس از طولانی بودن زمان ابزارهای نظارتی نمایندگان

نماینده مردم رزن در مجلس خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان مجلس مطابق قانون، همتراز وزرا هستند ولی در عمل از حداقل امکانات بخش‌دار یک منطقه هم برخوردار نیستند. طولانی بودن زمان سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح که از ابزارهای اصلی نظارت نمایندگان است که گاهی منجر به فرار مسئولیت و سوءاستفاده وزرا و سایر مسئولان از مجلس شده است.

به گزارش ایسنا، حسن لطفی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: تمدن عظیم ایران اسلامی همانند نگینی در قلب جهان می‌درخشد و پیام صلح، دوستی، برابری و برادری را به گوش جهان می‌رساند. دشمنان بدانند که هرگز نخواهند توانست چهره این تمدن بزرگ را خدشه‌دار کنند. رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش و کوشش همه مجاهدان و دلسوزان نظام به پشتیبانی ملت ایران منجر به دستاوردهای علمی، ارتباطاتی، پزشکی مهندسی، موشکی، هسته‌ای، و امنیت پایدار شده است.

نماینده مردم رزن و درگزین از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و سایر نیروهای امنیتی تشکر کرد و گفت: ملت سرافراز ایران که برای سربلندی ایران هزینه‌های فراوانی پرداختند، شایسته بهترین‌ها هستند. صلاح نیست که ملت دچار خسران شود. گرانی‌های لحظه‌ای و افسارگسیخته، سفره اغنیا را رنگین‌تر و سفره فقرا را کوچک کرده است. بیکاری و فقر ناشی از آن انگیزه تحصیل را از جوانان گرفته است. 

لطفی تأکید کرد: تبعیض و بی‌عدالتی، فاصله طبقانی، حقوق‌های نجومی، رانت‌خواری، رشوه‌خواری، و فساد اداری روح و روان مردم را رنج می‌دهد. تملق و ریاکاری، و ظاهرسازی بازار گرمی دارد و صداقت، درست‌کاری، و پاک‌دستی را در جامعه خدشه‌دار کرده است. وجود این چالش‌ها نه در شأن ملت ایران و نه برازنده مدیران جمهوری اسلامی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مدعی شد که اداره مجلس، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای اقتصاد و سایر شوراها، کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌ها به روش سنتی، مجلس را از حیز انتفاع خارج کرده است. ضعف مدیریت دستگاه های اجرایی کشور، نمایندگان مجلس درگیر مسائل اجرایی کرده است و نظارت را از آنها سلب کرده است. مسئله اینجاست که نمایندگان مجلس مطابق قانون، همتراز وزرا هستند ولی در عمل از حداقل امکانات بخش‌دار یک منطقه هم برخوردار نیستند. 

لطفی افزود: پنهان شدن مسئولان دستگاه های اجرایی در سایه نمایندگان در امور اجرایی کشور حاشیه امنی برای آنها فراهم کرده و منجر به عدم پاسخگویی آنها به مردم شده است. طولانی بودن زمان سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح که از ابزارهای اصلی نظارت نمایندگان است که گاهی منجر به فرار مسئولیت و سوءاستفاده وزرا و سایر مسئولان از مجلس شده است. امیدوارم که هیات رییسه مجلس با عنایت به موارد مطروحه نسبت به رفع مشکلات نمایندگان اقدام نماید.

نماینده مردم رزن در مجلس در پایان نطقش خطاب به رییس جمهور  و اعضای دولت گفت: از حذف مدیران لایق و شایسته و مخصوصا فرزندان شهدا در بدنه اجرایی کشور خودداری کرده و به‌جای تغییر مدیران شایسته نسبت به اصلاح ساختار اداری کشور اقدام کنید چرا که انتصابات سلیقه‌ای، گروهی و جناحی در طول ۴۰ سال گذشته نه تنها به نفع کشور و راهگشا نبوده بلکه کشور را به بیراهه برده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha