• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400122217658
  • خبرنگار : 50060

رونمایی از کتاب «از قلم تا قناسه» در قزوین

رونمایی از کتاب «از قلم تا قناسه» در قزوین

ایسنا/قزوین همزمان با ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا کتاب «از قلم تا قناسه» با موضوع پژوهش درباره نقش فرهنگیان قزوین در دفاع مقدس با حضور زهرا عبداللهی و سردار ابوالحسن کبیری نویسندگان کتاب رونمایی شد.

کتاب «از قلم تا قناسه» با موضوع پژوهش درباره نقش فرهنگیان قزوین در دفاع مقدس با حضور زهرا عبداللهی و دکتر ابوالحسن کبیری نویسندگان کتاب، سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) و نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و جمعی دیگر از بسیجیان و فرهنگیان در استان طی مراسمی امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ در مدرسه شاهد کوثر قزوین رونمایی شد.

در این مراسم سردار ابوالحسن کبیری از نویسندگان کتاب اظهار کرد: این روز با عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، بزرگانی که از صدر اسلام تا کنون در موقعیت‌های مختلف با خون خود درخت پربار اسلام را آبیاری و عزت و اقتدار را نصیب میهن اسلامی کرده‌اند.

وی ضمن بیان تأکید مکرر مقام معظم رهبری درباره گرامیداشت همیشگی یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: هرچه این انقلاب به دست آورده و هر نعمتی که نصیب این نظام در آینده می‌شود مرهون خون شهداست، ۸ سال دفاع مقدس با همه سختی‌ها به پایان رسید ولی کسانی باید بیایند و درباره شهدا کار کنند و اگر ۸۰ سال هم درباره مقام شهدا بنویسند باز هم زمان نیاز است.

کبیری ادامه داد: کتاب از قلم تا قناسه بخشی از مجموعه‌ای است که به فرهنگیان استان قزوین اختصاص دارد و در واقع قطره‌ای از دریای رشادت و ایثار و فداکاری‌های فرهنگیان استان قزوین است؛ این کتاب برای نسل‌هایی است که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و درباره فعالیت‌ فرهنگیان در دوران دفاع مقدس نمی‌دانند، این کتاب برای آن‌هایی است که آموزش و پرورش را خلاصه شده در کلاس‌های درس می‌دانند.

وی افزود: وقتی این کتاب را مورد کنکاش قرار داده و مرور می‌کنیم، می‌بینیم فرهنگیان در کسوت رزمنده و فرمانده در دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و در کنار نقش مهم معلمی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل درس بزرگ‌تری به جامعه دادند و این کتاب گوشه‌ای از زحمات همین بزرگواران را به تصویر کشیده است.

این پژوهشگر بیان کرد: از قلم تا قناسه یک کتاب پژوهشی است که به اذعان مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تهران، اولین نمونه‌ کار پژوهشی است که درباره نقش فرهنگیان در دفاع مقدس در سراسر کشور تهیه شده است و پیش از از این هیچ نمونه‌ای درخصوص فرهنگیان چاپ و منتشر نشده است.

وی گفت: البته محدودیت‌هایی هم در انجام مصاحبه‌ها داشتیم مثلاً برخی از فرهنگیان به شهادت رسیده‌ بودند و یا برخی خاطرات‌ جزئی از حافظه‌ها پاک شده بود، در این راستا از فرهنگیان استان قزوین می‌خواهیم اگر این کتاب را مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند که می‌توانند برای کامل‌تر شدن این کتاب در چاپ‌های بعدی به ما کمک کنند؛ استقبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، کتاب «از قلم تا قناسه» از برنامه‌های کنگره سه هزار شهید استان قزوین بود که توسط سردار ابوالحسن کبیری که هم اکنون مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین را برعهده دارد و زهرا عبداللهی که وی نیز سردبیر ایسناست، تهیه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha