• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400122217731
  • خبرنگار : 71647

روزنامه‌ها از یک فاجعه انسانی خبر می‌دهند

روزنامه‌ها از یک فاجعه انسانی خبر می‌دهند

نگاه نخست روزنامه‌های امروز جهان هم به جنگ روسیه و اوکراین است. بحران و درگیری‌ها در آفریقا و بحران اقتصادی در جهان نیز از دیگر سوژه‌های مورد بحث در روزنامه‌های جهان‌اند.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان، روز یکشنبه ـ ۲۲ اسفند ماه ـ  به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ به شرح زیر است:


 فاجعه انسانی

روزنامه‌ها از یک فاجعه انسانی خبر می‌دهند


روزنامه‌های انگلیس و با آن‌ها، گاردین از نزدیک‌تر شدن نیروهای روسی، به «کی یف» پایتخت اوکراین می‌گویند. صدها هزار تن از اهالی «کی یف»، در تیررس، حمله‌های جنگی‌اند. هفده روز از آغاز جنگ در اوکراین گذشت. صدای انفجارهای بسیاری در شرق اوکراین شنیده شده است. صدای حمله‌هایی که از نزدیک شدن به پایتخت از شرق  اوکراین خبر می‌دهند. نیروهای روسی در فاصله بیست و پنج کیلومتری از مرکز «کی یف»اند. زلنسکی از زندگی فاجعه‌بار در «کی یف»  می‌گوید.


جنگ جهانی سوم

روزنامه‌ها از یک فاجعه انسانی خبر می‌دهند


روزنامه‌های آمریکا و با آن‌ها واشنگتن تایمز می‌نویسند: جو بایدن، بار دیگر تاکید کرد که آمریکا سربازانش را راهی جنگ در اوکراین نمی‌کند. به گفته رئیس جمهوری آمریکا، این کار، یعنی برخورد رو در روی ناتو و روسیه و این چنین است که جنگ جهانی سوم رخ خواهد داد.

بحران اقتصادی


و در نگاهی دیگر هفته‌نامه‌ی اکونومیست می‌گوید: جنگ و تحریم‌ها، بحران‌های اقتصادی به بار آورده است. جهان باید به مقابله با آن‌ها برخیزد.


بحران در آفریقا

روزنامه‌ها از یک فاجعه انسانی خبر می‌دهند


روزنامه‌های فرانسه از جمله لوموند هم از بحران در آفریقا می‌گویند. در جنگ‌های تازه در دارفوی سودان، دست کم ۱۹ تن کشته شدند. درگیری‌های تازه در منطقه‌ای که طعمه جنگ‌های داخلی بود. قتل و غارت در منطقه‌ای در همسایگی «چاد».

و در  نگاهی دیگر:
در اتیوپی، در منطقه غرب آن، که همیشه درگیر جنگ‌های قومی است، مردان یونیفرم پوش، آتش مرگبار به راه انداختند. اتیوپی می‌گوید، تحقیقات درباره این حادثه را دنبال خواهد کرد.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:


کشف کهن‌ترین کهکشان ها

روزنامه‌ها از یک فاجعه انسانی خبر می‌دهند


روزنامه نیویورک تایمز در بخش فضا و عالم نوشت: هنگامی که تلسکوپ فضایی جیمز وب، نخستین عکس‌ها را از فضا، راهی زمین کرد، کسی چون بانو مارسیا رایک، هیجان‌زده از آن نبود. او طراح و سازنده ۷۰ ساله دوربین تلسکوپ فضایی جیمز وب است. آینه‌های این دوربین، در سال ۲۰۱۷ ساخته و به تلسکوپ سوار شدند. دوربینی با اشعه مادون قرمز، که به کشف دورترین نقطه عالم خواهد پرداخت. دوربینی در فاصله میلیون‌ها کیلومتر از زمین. دوربینی که روشنایی مه بانگ رخ داده در چهارده میلیارد سال پیش را رصد و عکس های آن را راهی زمین می کند. با آن کشف کهن ترین کهکشان‌ها هم سر خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha