• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400122318008
  • خبرنگار : 71496

مقام سعودی اذعان کرد: کنترل انصارالله بر مأرب به معنای شکست در جنگ یمن است

مقام سعودی اذعان کرد: کنترل انصارالله بر مأرب به معنای شکست در جنگ یمن است

یک مسؤول برجسته سعودی اذعان کرد که کنترل نیروهای انصارالله بر استان مأرب به معنای شکست ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ یمن است.

به گزارش ایسنا، این مسؤول عربستانی که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه‌ای با روزنامه "وال‌استریت ژورنال" اظهار کرد: اگر نیروهای انصارالله بر مأرب کنترل پیدا کنند، این مساله به آنها این امکان را خواهد داد تا کنترل موثری بر سرتاسر شمال یمن پیدا کنند و نیز آنها کنترل درآمدهای نفتی را که می‌توانند برای ادامه جنگ استفاده کنند، به دست بگیرند.

این روزنامه به نقل از برخی مقامات سعودی نوشت، هدف از حملات هوایی این است که نیروهای انصارالله "مجبور شوند از ترس آسیب دیدن عقب‌نشینی کرده و مجبور به مذاکره شوند."

این مقامات مدعی شدند: "حوثی‌ها که تلاش می‌کنند مأرب را به کنترل درآورند، با مذاکره مخالفند".

وال‌استریت ژورنال در ادامه نوشت، پس از آنکه آمریکا حمایت خود را از جنگ یمن کاهش داد، عربستان با نمایندگان منطقه‌ای خود برای حفظ مأرب که یکی از آخرین پناهگاه‌های اصلی دولت یمن در شمال این کشور است، تلاش می‌کنند.

ائتلاف نظامی ضد یمن به رهبری عربستان بمباران هوایی و حملات راکتی خود به حومه‌های استان مأرب را افزایش داده، این ائتلاف در فوریه گذشته نزدیک به ۷۰۰ حمله هوایی انجام داد که از سال ۲۰۱۸ بیشترین و سنگین‌ترین دوره حملات هوایی بوده است.

طبق اعلام یکی از نهادهای سازمان ملل که اطلاعات جنگ را جمع‌آْوری می‌کند، در چهار ماه گذشته بیش از ۱۵۰۰ غیرنظامی یمنی کشته و زخمی شدند که در مقایسه با چهار ماه قبل از آن ۸۲۳ مورد بیشتر بوده است.

آمریکا و سازمان ملل، عربستان را به کاهش حملات هوایی تشویق کردند اما مقامات ریاض و یمن می‌گویند که آنها قصد دارند حملات شدیدتری را علیه نیروهای انصارالله انجام دهند.

ارتش وابسته به جنبش انصارالله یمن پیشتر با آغاز حملات راکتی و پهپادی علیه برخی مناطق مرزی عربستان و نیز حملات توپخانه‌ای به ابوظبی و دوبی و حملات راکتی به مأرب، به عربستان و امارات پاسخ دادند.

ریاض ابتدای این جنگ مدعی شد که تنها چند هفته برای شکست انصارالله کافی است اما این جنگ تا امروز ادامه یافته و در حال حاضر یکی از بدترین بحران‌های انسانی جهان را رقم زده به شکلی که طبق آمار سازمان ملل در این جنگ بیش از ۳۷۷ هزار تن که ۷۰ درصد آنها کودک بودند، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۳۸

یمنی ها که چشم آبی نیستند آمار کشته های کودکانشون رو میدید! به اکراین بپردازید که «خیلی انسانیه»

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۴۱

ما از خداوند متعال خواستاریم تا نیروهای یمنی به دروازه های ریاض و جده برسند و نه تنها مکه مکرمه و مدینه منوره را آزاد کنند بلکه شر وهابیون و سلفی های افراطی را از سر مسلمانان کم کنند تا انتقام عاملین کشتار حجاج در منا را از وهابیون و سلفی های افراطی بگیرند و زمینه را برای ظهور مهدی موعود(عج) فراهم کنند........

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۵۵

گروهای درگیر در یمن بدنبال صلح نیستند.