• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400122318406
  • خبرنگار : 71457

مواضع متناقض مسئولان رژیم صهیونیستی در قبال پناهندگان اوکراینی

مواضع متناقض مسئولان رژیم صهیونیستی در قبال پناهندگان اوکراینی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو درب‌های خود را در مقابل آوارگان اوکراینی نمی‌بندد. این در حالیست که وزیر امور داخلی این رژیم برای پذیرش آوارگان از اوکراین محدودیت قائل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی از مرزهای رومانی و اوکراین گفت: من امروز از گذرگاه مرزی "سیرت" بازدید کردم، ما درب‌های "اسرائیل" و قلب‌های خود را مقابل کسانی که تمام دنیایشان را از دست داده‌اند، نخواهیم بست، ما تعهد اخلاقی داریم که بخشی از تلاش بین‌المللی برای کمک به آوارگان اوکراینی جهت پیدا کردن خانه‌ای گرم و تختی که بر روی آن بخوابند، باشیم.

وی افزود: وظیفه ماست که فقط یهودیان خوبی نباشیم بلکه باید انسان‌های خوبی باشیم.

لاپید در توییت‌هایی نوشت: در"اسرائیل" حدود ۹ میلیون نفر زندگی می‌کنند و هویت یهودی ما از چند هزار آوارگان دیگر تاثیری نخواهد پذیرفت.

این در حالی است که برخی از مسئولان اسرائیلی گفته بودند که فقط باید آوارگان اوکراینی که یهودی باشند، وارد اراضی اشغالی شوند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد: مشخص است که ما نمی‌توانیم ده‌ها هزار آواره غیر یهود را جای دهیم و راه‌حل در مدیریت متوازن و متناسب است.

وی افزود: ممکن است که آوارگان بیشتری مورد پذیرش قرار بگیرند. باید ما بخشندگی بیشتری داشته باشیم. غیر ممکن است که آوارگان بدون هیچ قید و بندی پذیرش شوند. دولت این توازن را خواهد یافت و کار ما همین است.

لاپید گفت: آنچه که غیر قابل تحمل است و بخشیده نمی‌شود اشتباهاتی است که در برخورد با آوارگانی که وارد "اسرائیل" شده‌اند رخ داد، نباید تصاویر یک پیرزن با نوه‌اش که روی زمین در فرودگاه بن گوریون خوابیده بودند، تکرار شود.

در همین حال، مسئولان اسرائیلی از گسترش طرح پذیرش آوارگان اوکراینی خبر داده و تاکید کردند که به افراد خویشاوند اجازه ورود به اسرائیل داده خواهد شد.

آیلت شاکید، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "افراد خویشاوند مستثنی خواهند شد و آنها نیز می‌توانند وارد اسرائیل شوند. ما سهمیه‌ها را لغو نخواهیم کرد، ما به عنوان ملت یهود که در معرض ستم قرار گرفت، می‌فهمیم که آوارگی به چه معناست و قلب‌های خود را برای کسانی که شامل قانون بازگشت نمی‌شوند، باز می‌کنیم، اما نمی‌توانیم درب‌های اسرائیل را به روی همگان باز کنیم، این در دوره من اتفاق نخواهد افتاد، باید به صورت محدود این کار را انجام داد."

وی افزود: چند روز قبل تصاویر تلخی را از فرودگاه بن گوریون شاهد بودیم، من سریعاً برای تغییر شرایط تلاش کردم و هرکس که به اینجا بیاید، از او استقبال می‌شود، وظیفه ما است که از همگان استقبال گرمی کنیم و من ایمان دارم که این امر رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۰۹:۳۴

بله واقعاً!!فقط یهودیان خوبی نباشید بلکه باید انسان‌های خوبی باشید!!بگید چون ما خانه های فلسطینی زیادی خراب کردیم وآوارشون کردیم درررد شما رو درررک میکنیم !!! ای واویلا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۱:۴۰

این هم توطئه صهیونیست ها بود که یهودیان اوکراین را وادار به مهاجرت به فلسطین اشغالی کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۶:۱۴

اینا میخوان اوکراینی ها رو رو یهودی کنند تا جمعیتشون اضاف شه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۷:۳۱

شما صهیونیستها کسی را نبردید بجز یهودیان اوکراینی را مگر کسی میتواند بدون گزینش نمایندگان شما سوار هواپیمای شما بشود و آن پیر زن و نوه آواره آن در فرودگاه تل آویو هم یک یهودی بود شما فقط تعهد به پذیرش یهودیان اوکراینی دارید و تمام حرفهای شما دورغ است زیرا این جنگ هم زیر سر خود شما است خدا میداند چه نقشهای دارید.