• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400122318477
  • خبرنگار : 50349

نام نویسی ۱۲۶ هزار متقاضی قمی در سامانه ثمن/ پالایش ۵۹ هزار متقاضی مسکن

نام نویسی ۱۲۶ هزار متقاضی قمی در سامانه ثمن/ پالایش ۵۹ هزار متقاضی مسکن

ایسنا/قم معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی مسکن در استان قم موفق به ثبت نام شده اند و تا این لحظه بیش از ۵۹ هزار تن از آنها مجاز شناخته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، داوود طلوعی بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم است که با هدف تأمین مسکن اقشار مختلف مردم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار متقاضی در سامانه نام نویسی کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۸۳ هزار متقاضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن یا فاز شش بوده‌اند.

طلوعی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۵۹ هزار متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم سابقه مالکیت دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند و به مرور بررسی و پالایش متقاضیان ادامه خواهد داشت که پروسه زمانبری خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهلت نهایی ثبت نام برای متقاضیان مسکن در استان ۲۹ اسفند خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ هزار متقاضی متاهل و ۲۷ هزار متقاضی مجرد در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

طلوعی در خصوص آخرین اقدامات در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان توضیح داد: مشاور طرح در حال انجام مطالعات و طراحی معابر و کاربری‌ها است و بعد از انجام مناقصه، عملیات اجرایی در این اراضی شروع خواهد شد.

طلوعی بر تسریع در انجام اقدامات و مقدمات اولیه کار تاکید کرد و گفت: در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان، تشکیل کمیته سه نفره متشکل از شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی استان تصویب شد.

وی توضیح داد: بر اساس این مصوبه برای تسریع در انجام امور و پرهیز از مکاتبات و نامه نگاری‌های زائد و وقت گیر بین دستگاهی، این کمیته سه جانبه در اداره کل راه و شهرسازی تشکیل جلسه خواهد داد و تمامی موارد مشترک در آنجا مصوب خواهد شد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم بر اساس قانون جهش تولید مسکن، زمین در طرح نهضت ملی رایگان است.

طلوعی در خصوص جزئیات قیمت هر متر مربع مسکن نهضت ملی در استان قم تصریح کرد: براساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی و پس از طرح در شورای تامین مسکن استان، قیمت پایه برای هر مترمربع ۴ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان برای اعلام مناقصه پیمانکاری اعلام شد.

وی با اشاره به این که در هر پروژه عمرانی هر سه ماه یکبار شاخص تعدیل بر اساس تورم، اعلام و اعمال می‌شود که به ضریب قیمت پایه اضافه خواهد شد، تاکید کرد: قیمت نهایی هر متر مربع مسکن برای متقاضیان بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد و قیمت چهار میلیون و ۷۲۵ هزار تومان به عنوان قیمت پایه پیمانکاران خواهد بود و قیمت نهایی برای متقاضی ممکن است تا متری هفت میلیون تومان تمام شود.

طلوعی افزود: در کلانشهر قم وام و تسهیلات برای طرح نهضت ملی ۴۰۰ میلیون تومان است که به دو شیوه پلکانی یا ساده و در طول مدت ۲۰ سال توسط متقاضی بازپرداخت خواهد شد.

وی با اعلام این که در سال جدید به پیمانکاران فراخوان داده می شود ابراز کرد: بررسی توان فنی، مالی و اهلیت سنجی از تمامی پیمانکاران بر اساس ضوابط قانونی انجام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان این که میز خدمت و روابط عمومی این اداره کل پاسخگوی مراجعین و متقاضیان مسکن خواهند بود، گفت: از تمامی متقاضیان ثبت نام کرده درخواست می شود از مراجعه به اداره راه و شهرسازی استان خودداری نمایند و آخرین اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پنل و پروفایل ثبت نامی در سامانه ثمن و یا از پیامک اطلاع رسانی این اداره کل کسب کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha