• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400122318523
  • خبرنگار : 30054

انتخاب حافظه و منبع تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

انتخاب حافظه و منبع تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

امروزه، یکی از جنبه های مهم هر منطقه مسکونی و تجاری سیستم امنیتی آن است. حال چه با اضافه کردن یک دوربین درب تصویری برای بررسی محیط بیرون از منزل و چه با نصب دوربین های امنیتی در نقاط مختلف محل کسب و کار؛ دوربین‌های امنیتی می‌توانند خیال شما را بابت محافظت از خطرات احتمالی تا حد زیادی، راحت کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دوربین مارکت، در هنگام قطعی برق، اکثر دوربین‌ها کارایی خود را از دست می‌دهند و اینجاست که مشکل اصلی خودش را نشان می دهد. قطعی برق نه تنها باعث از کار افتادن دوربین ها می شود، بلکه ممکن است باعث از دست رفتن تصاویر ضبط شده نیز شود. بنابراین انتخاب انتخاب منبع تغذیه و حافظه مناسب، از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه کنید.  

خوشبختانه، برخی از سازندگان دوربین های امنیتی، برای چنین مواقعی نیز تدابیری در نظر گرفته اند. استفاده از حافظه ابری یا خرید یو پی اس از انتخاب های واضح برای مدیریت وضعیت قطعی برق باشد، اما هنوز گزینه های دیگری نیز وجود دارند که می توانید برای حفظ امنیت خانه خود حتی در صورت قطع برق، از آن ها استفاده کنید.

حافظه دوربین مدار بسته

یکی از جنبه های کمتر مشهود امنیت خانه در هنگام قطعی برق، ذخیره سازی محلی است. در صورت قطعی برق منزل، به احتمال زیاد اینترنت منزل نیز قطع می شود. اگر اینترنت منزل قطع باشد، ویدیوهای دوربین در فضای ابری پخش نمی شود. بنابراین داشتن یک گزینه ذخیره سازی محلی همیشه یک ایده عالی است.

برخی از دوربین ها دارای حافظه داخلی هستند، در حالی که برخی دیگر به کارت حافظه نیاز دارند. دوربین های دسته دوم یک مزیت کلیدی را به شما عرضه می کنند، زیرا هر زمان که بخواهید می توانید فضای ذخیره سازی خود را ارتقا دهید. علاوه بر این، دسترسی به تصاویر ضبط شده نیز برای شما بسیار راحت خواهد بود. حافظه محلی همچنین به شما امکان می دهد دوربینی را در جایی که وایفای وجود ندارد، راه اندازی کنید. به علاوه، لازم نیست نگران نقض امنیت در سرورهای حافظه ابری باشید. تنها نکته منفی در مورد استفاده از فضای ذخیره سازی محلی، محدودیت آن است. این گزینه برای منازل مسکونی مناسب است اما برای کاربرد تجاری، با توجه به تعداد دوربین ها، ممکن است کمی پر هزینه باشد.

انتخاب حافظه و منبع تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین های مدار بسته

هنگام پیدا کردن کابل منبع تغذیه دوربین مدار بسته مناسب، کمی حدس و گمان وجود دارد؛ زیرا تنظیمات بسیار متفاوت است. اما به طور کلی، دو راه برای تامین منبع تغذیه مورد نظر دوربین های امنیتی وجود دارد. استفاده از کابل کواکسیال یا کابل شبکه؛ که به ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) یا ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) متصل می شوند.

نوع کابل به مدل دوربین و همچنین محیط موردنظر، بستگی دارد. دوربین های آنالوگ با کابل کواکسیال عملکرد بهتری دارند. کیفیت ویدیو به خودی خود پایین است پس باید نهایت تلاش را کرد که در حین انتقال تصویر افت کیفیت بیشتری پیدا نکند. یکی دیگر از مزایای کابل های کواکسیال محافظ بودن آن ها برابر تداخل سیگنال های مزاحم، است.

از سوی دیگر، دوربین‌های دیجیتال و IP معمولا فایل‌های داده بزرگ‌تری دارند. کابل کواکسیال ممکن است در حین انتقال کیفیت تصاویر HD را در حد زیادی کاهش دهد. کابل های شبکه مانند Cat 5 تا Cat 7 با بالون های ویدیویی گزینه های بهتری برای مدیریت فایل های این دسته از دوربین ها هستند. با این حال، هنگام استفاده از کابل های شبکه باید فاصله را نیز در نظر گرفت. در صورتی که سیستم دوربین مداربسته شما محدوده وسیعی را پوشش می دهد، ممکن است در فواصل بیشتر از 100 متر ارسال و مشاهده تصاویر با کمی تاخیر همراه باشد. در این مورد، شاید بهتر است به جای آن به کابل کواکسیال بسنده کنید.

اما باید توجه داشت، دوربین هایی که از طریق کابل کشی تامین تغذیه می شوند، در هنگام قطعی برق همه عملکرد خود را از دست می دهند. اینجا است که سازندگان گزینه ی جایگزینی همانند دوربین هایی که با باتری کار می کنند، در اختیار شما قرار می دهند. این دوربین ها به گونه ای عمل می کنند که با هر بار شارژ برای هفته ها و حتی ماه ها کار خواهند کرد و نیازی به شارژ شبانه همانند گوشی همراه ندارند. هر چند در مورد انرژی باتری نیز محدودیت های کوچکی وجود دارد. دوربین هایی که با باتری کار می کنند باید به طور دوره ای شارژ شوند. برخی از دوربین‌ها این مشکل را با شارژ از طریق پنل خورشیدی حل می‌کنند، برخی دیگر باتری‌های قوی دارند و با قدرت محدودی کار می‌کنند تا باتری‌هایی که دارند کشیده شوند. شاید فکر کنید که این کار بیهوده ای است، اما افزودن فضای ذخیره‌سازی محلی به دوربینی که با باتری کار می‌کند، به آن این امکان را می دهد تا با عدم ارسال مداوم به حافظه ابری، مقداری انرژی باتری را ذخیره کند.

انتخاب حافظه و منبع تغذیه مناسب برای دوربین مداربسته

نتیجه گیری

سازندگان سعی کرده اند با افزودن ویژگی هایی همانند حالت خواب، حافظه داخلی، باتری و ... مصرف برق و نیاز به حافظه بیشتر را تا حد قابل توجهی برطرف کنند. در صورت شک در انتخاب بهترین منبع تغذیه یا دوربین، همیشه می توانید به  دوربین مارکت https://doorbinmarket.com کنید. متخصصین ما می توانند در انتخاب و خرید بهترین سیستم امنیتی متناسب با نیازتان، به شما کمک کند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha