• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400122318589
  • خبرنگار : 71290

رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران:

پاکستان تلاش می‌کند تا وحدت بین کشورهای اسلامی را ارتقا دهد/ قدردان نقش مثبت ایران هستیم

پاکستان تلاش می‌کند تا وحدت بین کشورهای اسلامی را ارتقا دهد/ قدردان نقش مثبت ایران هستیم

رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران تاکید کرد: اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با موضوع پیشنهادی مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه تشکیل شده و پاکستان به حمایت از همه تلاش هایی که با هدف ارتقای وحدت، برادری و رفاه در میان جهان اسلام صورت می پذیرد، متعهد است. 

به گزارش ایسنا، زیب طیب، رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران در نشست مطبوعاتی با محوریت برگزاری چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: پاکستان به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی، معتقد است که بهترین بیان تحکیم همبستگی اسلامی، تقویت سازمان است.
پاکستان سابقه میزبانی رویدادهای مهم سازمان همکاری اسلامی از جمله اجلاس سران و جلسات شورای وزیران خارجه را دارد.
وی یادآور شد: پاکستان میزبان دومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی در لاهور، در فوریه 1974 بود. همچنین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در سال 1997 به مناسبت جشن سالگرد طلایی پاکستان در اسلام آباد برگزار شد.
این دیپلمات پاکستانی افزود: همچنین پاکستان میزبان چندین نشست منظم وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی،  علاوه بر اولین و هفدهمین نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که به ترتیب در ژانویه 1980 و دسامبر 2021 در اسلام آباد برگزار شد نیز بوده است.
خانم زیب طیب ادامه داد: مفتخریم که میزبان چهل و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد مورخ 22 و 23 مارس 2022 هستیم. این نشست همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد جشن استقلال پاکستان خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر استقبال وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جناب آقای امیر عبداللهیان در این مناسبت ویژه در پاکستان هستیم.
رایزن سیاسی سفارت پاکستان در تهران در ادامه اظهار داشت: جهان اسلام با چالش های فراوانی مواجه است. مردم فلسطین و جامو و کشمیر تحت اشغال غیر قانونی هند، همچنان از حق مسلم خود برای تعیین حق سرنوشت خود محروم هستند. موج فزاینده اسلام هراسی و سخنان منزجر کننده، جوامع مسلمان را در بسیاری از نقاط جهان تهدید می کند. میلیون ها نفر از برادران افغان ما دستخوش گرسنگی و بیماری قرار دارند و با آینده ای مبهم رو به رو هستند. تاثیر مخرب همه گیری کووید 19 نیز هنوز به طور کامل مهار نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در خلال ریاست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی، پاکستان صادقانه تلاش خواهد کرد تا وحدت بین کشورهای عضو را ارتقا دهد، عدالت را برای مسلمانان پیش ببرد و به اهداف تقویت کننده متقابل رفاه و توسعه برای همه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دست یابد.
وی با بیان این که تضمین بهبودی کامل از اثرات همه گیری کووید 19 نیز به عنوان یک اولویت کلیدی برای ما باقی ماند است، گفت: چهل و هشتمین جلسه با موضوع پیشنهادی «مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه» تشکیل شده است، که به طور کامل اولویت های ما را در دوران ریاست شورای وزیران خارجه در بر می گیرد.
این دیپلمات پاکستانی اظهار داشت: در طول چهل و هشتمین اجلاس، که هم گسترده و هم متنوع است، هدف ما تصویب بیش از 100 قطعنامه در طول جلسه است که دیدگاه سازمان همکاری اسلامی را در مورد موضوعات اصلی بیان می کند. ما مطمئن هستیم که این اجلاس یک جلسه برجسته در تلاش های مشترک ما برای ترسیم یک راه اسلامی مشترک رو با جلو خواهد بود. پاکستان با حمایت از همه تلاش هایی که با هدف ارتقای وحدت، برادری و رفاه در میان جهان اسلام صورت می گیرد، متعهد می باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نقش برجسته ایران در تقویت امت، کمک سازنده آن به سازمان همکاری اسلامی، به عنوان یکی از اعضای موسس و تعهد عمیق شخصی رهبری ایران در مورد این مسائل را به می‌شناسیم. همچنین از مشارکت فعال ایران در موفقیت هفدهمین جلسه فوق العاده شورای وزیران خارجه در اسلام آباد مورخ 19 دسامبر 2021 تشکر و قدردانی می کنیم.
انتهای 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha