• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400122318613
  • خبرنگار : 30054

قیمت روز میلگرد در بازار ذوب آهن

قیمت روز میلگرد در بازار ذوب آهن

یکی از پروفیل های مهم، مخصوصا در صنعت ساختمان سازی، میلگرد می باشد؛ به همین دلیل دانستن قیمت روز میلگرد در بازار ذوب آهن یکی از اصلی ترین کارهای مهندسین پروژه است تا بتوانند برآورد درستی از هزینه پروژه ها داشته باشند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آرادآهن، در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم:

اولا میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

دوما قیمت میلگرد تحت چه عواملی قرار می گیرد و از کجا می توان قیمت روز این مقاطع فولادی را مشاهده کرد؟

پس در ادامه همراه ما باشید تا به جواب تمامی سوالات گفته شده با یکدیگر برسیم.

تعریف میلگرد و نکات آن:

همان طور که گفتیم میلگرد یکی از مهم ترین پروفیل ها در صنعت ساختمان سازی بشمار می رود که سطح مقطعی دایره ای شکل دارد. این محصول از لحاظ عوامل گوناگونی مانند استانداردهای تولید، جنس، شکل ظاهری و کاربرد دارای انواع متفاوتی است؛ به عنوان مثال میلگردها بر اساس جنس در 6 نوع هستند که نام آنها عبارت است از: میلگرد اروپایی، فولاد کربن، اپوکسی پوشش داده شده، گالوانیزه، فایبرگلاس لیمر و فولاد ضد زنگ

از نظر شکل ظاهری نیز به دسته هایی چون میلگرد ساده، آجدار مارپیچ، آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب تقسیم می شوند.

همچنین میلگردها از لحاظ مقاومت دارای دو ویژگی مهم به نام مقاومت تسلیم و مقاومت کشش هستند که وظیفه آنها ایجاد یک پایستگی برای میلگرد می باشد به این صورت که مقاومت تسلیم، مقدار نیرویی است که وقتی به میگرد وارد می گردد، شکل آن تغییر نمی کند و مقاومت کششی نیز بیشترین نیرویی  است که میلگرد قبل از شکستن آن را تحمل می نماید. مطالعه مقاله مقاومت کششی میلگرد که در دانشنامه آراد آهن وجود دارد به شما کمک می‌کند که مفهوم مقاومت کششی میلگرد را بهتر درک کنید.

قیمت روز میلگرد در بازار ذوب آهن

قیمت میلگرد:

پس با توجه به تعریفی که از میلگرد داشتیم می‌توان فهمید که این محصولات تحت تاثیر چه عواملی هستند؛  از موثرترین عوامل بر قیمت میلگرد، میتوان نوسانات ارزی، قیمت سنگ آهن و قراضه، میزان عرضه و تقاضا، هزینه های مربوط به حمل و نقل، قیمت سوخت، بهره وری خطوط میلگرد، هزینه مربوط به حقوق بخش، جنس، شکل ظاهری میلگردها و سایز این محصولات را نام برد.

چرا اطلاع از قیمت روز میلگرد اهمیت دارد:

به طور کلی مهندسین باید از قیمت میلگرد به صورت روزانه آگاهی داشته باشند تا هزینه پروژه به درستی مشخص گردد چرا که بخش مهمی از آن صرف خرید میلگرد می گردد.

پس اگر با خود می پرسید که چرا میلگردها بر هزینه نهایی مسکن موثر هستند باید گفت که آنها در 4 بخش از ساخت یک ساختمان پرکاربرد هستند؛ این کارها عبارت است از: پی ریزی ساختمان، ساخت دیوار حائل، ساخت دال بتنی و استفاده در نما ساختمان.

قیمت میلگرد امروز ذوب آهن اصفهان و سایر کارخانه ها:

از مهم ترین مراکز تولید میلگردها می‌توان کارخانه هایی چون شرکت ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا، شرکت فولاد کوثر اهواز، فولاد بافق یزد، فولاد ابرکوه یزد و مجتمع فولاد شاهین بناب را نام برد؛ اما نکته ای که وجود دارد، متفاوت بودن قیمت روزانه این کارخانه ها در تولید میلگرد نسبت به یکدیگر است که علاوه بر موثر بودن مواردی که در قیمت میلگردها نام بردیم، کیفیت و برند این محصولات نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

مرکز پخش میلگرد کارخانجات معتبر :

مراکز پخش و فروش بسیاری در حوزه مقاطع فولادی وجود دارد که یکی از فعال ترین آنها شرکت تجاری و بازرگانی آراد آهن می باشد. این شرکت توانسته با تکیه بر دارا بودن بهترین قیمت آهن اعتماد افراد بسیاری را به خود جلب کند. این مجموعه افتخار دارد که ارزانترین قیمت میلگرد اصفهان در بازار آهن و فولاد ایران را به مشتریان خود عرضه می‌دارد. جهت مشاهده و اطلاع از قیمت میلگرد اصفهان به وب سایت آراد آهن مراجعه نمایید.همچنین جهت دریافت هر گونه مشاوره و راهنمایی با شماره34055- 031 تماس بگیرید و  سوالات خود از کارشناسان واحد فروش آراد آهن سوال نمایید.

قیمت روز میلگرد در بازار ذوب آهن

خرید میلگرد با قیمت امروز:

یکی از کارها برای دنبال کردن اخبار حوزه مقاطع فولادی، عضو شدن در شبکه های فعال تلگرام و اینستاگرام آراد آهن است. این شرکت در شبکه های اجتماعی خود، شما را از قیمت های روز محصولاتی چون میلگرد، تیرآهن، پروفیل های ساختمانی و غیره مطلع می سازد و مهم ترین اخبار موجود در این زمینه را در اختیار دنبال کنندگان خود قرار می دهد.همانطور که گفتیم شما می توانید محصولات فولادی خود را با قیمت های روز آنها از آراد آهن خریداری کنید

قیمت میلگرد امروز:

خب دوستان ما سعی کردیم در این بخش به مهم ترین نکاتی که در خصوص دنیای میلگردها وجود دارد، بپردازیم. مطلب دیگری که باید بدانید این است که پرکاربردترین میلگردها در بازارهای ایران سهم میلگردهای A1، A2، A3 و A4 می باشند که هرکدام از نظر شکل ظاهری در دسته هایی که نام بردیم قرار میگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha