• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400122318636
  • خبرنگار : 71656

گفت‌وگوی ایسنا با احسان آقایی پس از حکم امروز معاون هنری

تغییر رییس موزه هنرهای معاصر به حاشیه‌ حوض روغن ربط داشت؟

تغییر رییس موزه هنرهای معاصر به حاشیه‌ حوض روغن ربط داشت؟

احسان آقایی که حالا از او به عنوان رییس سابق موزه هنرهای معاصر تهران یاد می‌شود، درباره این تغییرات آن‌ هم دو روز پس از حاشیه‌ی موزه، چنین می‌گوید: «فکر می‌کنم بهتر است این سوال را از معاون امور هنری که این حکم را صادر کرده‌اند، بپرسید. اما به هر حال این اتفاق در دولت‌ها طبیعی است و خیلی چیز عجیبی نیست؛ اما اینکه با آن اتفاق در موزه ارتباط دارد یا خیر، باید از آقای سالاری که این کار را کرده‌اند، بپرسید. من نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظر کنم.»

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی ایسنا، انتصاب رییس جدید برای موزه هنرهای معاصر تهران دوشنبه ـ ۲۳ اسفند ماه ـ بهانه‌ای شد تا با احسان آقایی که از سال ۱۳۹۷ ریاست این موزه را برعهده گرفت، گفت‌وگو کنیم.

او که عقیده دارد برای یافتن پاسخ این سوال که آیا رفتن او به حاشیه‌های پیش آمده در جریان پرفورمنس در موزه ارتباطی دارد، باید به سراغ معاون امور هنری برویم، در پاسخ به سوال دیگری که موزه در چه شرایطی به مدیر جدید تحویل داده می‌شود، چنین می‌گوید: «ببینید با کلی اعتبار و کلی مشکل؛ یعنی موزه در حال حاضر سرشار از اعتباری است که طی این سال‌ها هنرمندان با مهربانی خودشان به موزه دادند. نمایشگاه‌های خوبی در این مدت در موزه برگزار شده و از طرفی مهمترین چیز این است که نزدیک به یک میلیون دلار اثر هنری خارجی و حداقل ۵۰ میلیارد تومان به گنجینه موزه هنرهای معاصر اضافه شده است.»

آقایی اضافه می‌کند: «بنابراین هیچ دوره‌ای من فکر نمی‌کنم انقدر کار به گنجینه موزه اضافه شده باشد؛ اما خب مشکلاتی هم همچنان وجود دارد. یعنی مرمت همچنان مشکلاتش پابرجاست که باید روی ادامه این فرایند کار شود.»

او همچنین درباره اینکه مهم‌ترین دغدغه رییس جدید باید چه باشد، می‌گوید: «من امیدوارم شناخت خوبی نسبت به موزه داشته باشند؛ چون مهمترین ویژگی شناخت است. وقتی شناخت داشته باشند، اولویت‌ها را خودشان تشخیص می‌دهند. در دو بخش، هم سخت افزاری و هم نرم افزاری موزه دچار مشکل است که باید به آنان رسیدگی شود. ترجیح من این است که جزییات این موارد را به خودشان بگویم. یک بخش کارها انجام شده ان‌شاءالله بقیه کارها را مدیر جدید پیگیری خواهند کرد که به سرانجام برسد.»

آقایی همچنین مهم‌ترین اقداماتش برای موزه هنرهای معاصر تهران را چنین شرح می‌دهد: «ببینید چند موردِ مهم، اتفاق افتاد. یکی اینکه گنجینه به شیوه خیلی شایسته نوسازی شد و حالا حالاها مشکلی نیست. دوم اینکه کتاب‌هایی منتشر شد که تاکنون این حجم از کتاب از گنجینه موزه منتشر نشده بود. مخصوصا بخش خارجی گنجینه که همیشه در آن شک و شبهه وجود داشت. تا به حال سابقه نداشته که این حجم از آثار یک‌جا به گنجینه موزه اضافه شود.»

او اضافه می‌کند: «در این بین من از بسیاری از هنرمندانی که نمی‌خواهم نام ببرم، برای موزه کار هدیه گرفتم. از هنرمندان خارجی هم به دلیل روابط دوستانه آثاری را دریافت کردیم. بنابراین فکر می‌کنم در سه بخش یعنی مرمت موزه، منتشر شدن کتاب‌ها و اضافه شدن تعداد زیادی آثار به گنجینه موزه اقدامات مفیدی صورت گرفته است.»

به گزارش ایسنا، صبح دوشنبه ـ ۲۳ اسفند ماه ـ محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی حکمی عبادرضا اسلامی کولایی را به عنوان جایگزین احسان آقایی در ریاست موزه هنرهای معاصر تهران منصوب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha