• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400122418950
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

آب سد گاوشان نرسد، روزهای پایانی سال با چالش جدی مواجه می‌شویم

آب سد گاوشان نرسد، روزهای پایانی سال با چالش جدی مواجه می‌شویم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اگر آب سد گاوشان به صورت اضطراری برای شهر کرمانشاه وارد مدار نشود، از ۲۵ اسفند با چالش جدی مواجه می‌شویم.

علیرضا کاکاوند در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلاتی که در مسیر خط انتقال آب از سد گاوشان وجود داشت و لزوم اصلاح این خط، افزود: برای این تعمیرات باید آب گاوشان به طور کامل از مدار خارج می‌شد و از همین رو منتظر ماندیم چشمه طاقبستان به دبی مناسبی برسد و بعد این خط را از مدار خارج کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۲۰ روز قبل تعمیرات آغاز شد و چشمه طاقبستان با دبی نزدیک به ۶۵۰ لیتر در ثانیه و سایر چاه‌هایی که در شهر داشتیم از جمله چاه های میان دربند را با مجموع دبی ۷۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار کردیم.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: اکنون به گفته شرکت آب منطقه‌ای کار اصلاح خط انتقال به اتمام رسیده، اما آنچه که ما را نگران کرده این است که اعلام کردند برای استفاده از ظرفیت آب سد گاوشان باید دو، سه ماه دیگر منتظر بمانیم تا کارهای تصفیه‌خانه نیز به اتمام برسد.

کاکاوند گفت: با توجه به پیک مصرفی که از ۲۵ اسفند به بعد و به دلیل روزهای پایان سال داریم که حتی از پیک تابستان هم بالاتر است، اگر این خط انتقال به صورت اضطراری وارد مدار نشود، طی روزهای آینده با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

به گفته این مسئول، همین حالا نیز برخی نقاط شهر دچار چالش افت فشار آب هستند.

وی با بیان اینکه می‌توان از لحاظ فنی با برخی اقدامات تصفیه‌خانه را به صورت اضطراری برای چند روز آینده وارد مدار کرد، گفت: پس از آن در فروردین که مصرف تعدیل می‌شود، می‌توان تصفیه‌خانه را به صورت اصولی تکمیل کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از نیاز کرمانشاه به پنج هزار لیتر در ثانیه آب یاد کرد که نیمی از آن یعنی ۲۶۰۰ لیتر در ثانیه باید از طریق گاوشان تامین شود و ادامه داد: در سال‌های اخیر هزار لیتر در ثانیه از این محل آب تحویل کرمانشاه شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر سد گاوشان، هم اکنون از ظرفیت ۱۶۰ حلقه چاه نیز برای تامین آب شهر کرمانشاه استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha