• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400122419001
  • خبرنگار : 30058

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل خبر داد:

اعزام دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل به اردوی راهیان نور

اعزام دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل به اردوی راهیان نور

ایسنا/اردبیل فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل از اعزام ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان اردبیل به اردوی راهیان نور خبر داد.

عزیز حبیبی 24 اسفند در مراسم بدرقه دانشجویان خواهر استان اردبیل از دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، کشور ما مورد ظلم قرار گرفت و شهدای ما مظلومانه شهید شدند، گفت: در آن دوران از سلاح های شیمیایی مختلف علیه کشور ما استفاده شد و ما تجهیزات دفاعی پیشرفته در اختیار نداشتیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان و نخبگان در ارتقای اقتدار ملی نقش بسیار مهمی دارند، افزود: دانشجویان و جوانان ما باید بدانند که هر ملتی اقتدار ملی و توان نظامی دارد سر پا ایستاده و هر ملتی این موارد را نداشته باشد مورد هجمه ظالمان قرار می گیرد، پس باید یاد بگیریم توان و اقتدار خود را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی حضور دانشجویان جوان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانست و اظهارامیدواری کرد: دانشجویان با حضور در این برنامه عظیم فرهنگی، مظلومیت شهدا را از نزدیک احساس کنند تا انگیزه بیشتری در مشارکت در ارتقای اقتدار ملی داشته باشند.

شکر عبدی جانشین سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل راهیان نور را یک عملیات بزرگ فرهنگی تحول گرا معرفی کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود دفاع مقدس را گنجینه و استخراج این گنجینه را نیازمند فناوری دانسته است که این فناوری همان راهیان نور است.

وی با بیان اینکه راهیان نور سفر معنوی ارزشمندی است که زائران باید نهایت استفاده را از آن ببرند، افزود: امیدواریم زائران پس از بازگشت از این سفر به عنوان سفیران فرهنگی لایق و شایسته بتوانند گوشه ای عظمت این مناطق را روایت گری کنند.

عبدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از ۲۳۰ هزار شهید کشور، ۳ هزار و ۴۰۰ شهید متعلق به استان اردبیل بوده است، ادامه داد: امروز از جوانان انتظار می رود یک فرد مفید و متخصص برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند تا نقشی را که در بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده جوانان گذاشته شده است، به نحو احسن ایفا کنند.

جانشین سپاس حضرت عباس(ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: دانشجویان در این سفر معنوی از مناطق عملیاتی دوکوهه، سد کرخه، فتح المبین، طریق، بستان، هویزه، دهلاویه، فکه، طلائیه، شلمچه و اروندکنار بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha