• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400122419071
  • خبرنگار : 71588

دستور الکاظمی برای تشکیل کمیته‌ای در خصوص رخدادهای اربیل طی سفرش به اقلیم کردستان

دستور الکاظمی برای تشکیل کمیته‌ای در خصوص رخدادهای اربیل طی سفرش به اقلیم کردستان

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت این کشور از سوی طرف‌های مختلف، دستور تشکیل کمیته‌ای برای ارائه گزارش در خصوص پیامدهای حمله موشکی به اربیل را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکاظمی در جریان سفرش به استان اربیل و دیدار با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و مسروز بارزانی، نخست وزیر این اقلیم خاطرنشان کرد: "ما بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق از سوی طرف‌های مختلف تاکید کرده‌ایم. ما این موضوع را به طور رسمی از راه‌های کانال‌های دیپلماتیک ابلاغ کرده‌ایم. همکاری امنیتی بین کشورهای مختلف منطقه برای مقابله با چالش‌های مشترک وجود دارد."

مصطفی الکاظمی از گروه‌های سیاسی عراق خواست اتحاد داشته باشند.

وی از گروه‌های سیاسی عراق خواست که از آنچه رخ داده به عنوان انگیزه‌ای برای حل مشکلات و اتحاد در مقابله با چالش‌های پیش روی این کشور استفاده کنند.

در همین رابطه، نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته‌ای متشکل از مشاور امنیت ملی عراق و تعدادی از فرماندهان امنیتی را برای ارائه گزارشی در خصوص رخدادهای اربیل صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۲:۰۲

مصطفی کاظمی نوکر و مزدور دولت تروریست آمریکا هست،،یعنی ما باید باور کنیم که این مردک خائن از حضور تروریست های صهیونیست در کردستان عراق بی خبر هست.مردک دلقک با بارزانی خائن قرار گذاشته که در مورد حضور صهیونیست ها در کشورش تحقیق کنند از همین حالا نتیجه این تحقیقات مشخصه دولتمردای عراقی اگر می‌خواهند که شهر های کشورشون مورد حملات کوبنده موشکی ایران اسلامی قرار نگیره باید تروریست های اسرائیلی رو از خاک خود بیرون کنند و به آنها اجازه ندهند که بر ضد کشور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران دست به شرارت بزنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۱۴:۴۸

جیغ وداد پریشب بارزانی ها ودیشب مقتدا صدروعجله امروز مصطفی الکاظمی نشان از توطئه شوم برای نوکری دایمی کردن ملت مظلوم عراق برای بن سلمان وصهیونیصتهادارد بایستی خیلی سریع نمایندگان شیعه عراقی از حمایت برای تشکیل دولت تشکیل نشده مقتدا صدری خود را کنار بکشندتا برای همیشه خیانت مقتدا صدر به خودش برگردد.