• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400122419160
  • خبرنگار : 50072

کدام سهام صعودی شدند؟

کدام سهام صعودی شدند؟

شاخص‌های عمده سهام ایالات‌متحده در روز دوشنبه با کاهش بیش از ۲ درصدی نزدک بسته شدند زیرا سرمایه‌گذاران پیش از نشست این هفته فدرال رزرو و انتظار افزایش نرخ بهره، سهام فناوری‌ها و شرکت‌های بزرگ را به فروش رساندند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنیس نیوز، داو ثابت شد و سهام مالی و بهداشتی از شاخص پشتیبانی کردند.

تحولات در مناقشه اوکراین و روسیه بر احتیاط سرمایه گذاران افزود زیرا هیات‌های روسیه و اوکراین چهارمین دور مذاکرات را در روز دوشنبه برگزار کردند اما هیچ پیشرفتی اعلام نشد. سهام اپل ۲.۷ درصد سقوط کرد و بیشترین تاثیر را در اس اند پی ۵۰۰ و نزدک داشت.

انتظار می‌رود فدرال رزرو روز چهارشنبه برای اولین بار در سه سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد تا با افزایش تورم مقابله کند.

پل نولتی، مدیر پورتفولیوی Kingsview Asset Management در شیکاگو گفت: ما شاهد چرخش به سمت ارزش و دور شدن از رشد هستیم و بسیاری از آن به اتفاقی که برای نرخ‌های بهره رخ دهد وابسته است. بازارهای سهام در آینده با چالش مواجه خواهند شد و امروز نمونه دیگری از آن است.

بخش فناوری و حمایت از مصرف‌کننده بیشترین تاثیر را بر اس اند پی ۵۰۰ داشتند. نرخ‌های بهره بالاتر برای سهام‌های فناوری و رشد منفی است زیرا ارزش‌گذاری آن‌ها به شدت به جریان‌های نقدی آتی وابسته است.

میانگین صنعتی داوجونز با ۱.۰۵ واحد افزایش به ۳۲۹۴۵.۲۴ واحد، اس اند پی ۵۰۰  با ۳۱.۲ واحد یا ۰.۷۴ درصد کاهش به ۴۱۷۳.۱۱ واحد و نزدک کامپوزیت با ۲۶۲.۵۹ واحد یا ۲.۰۴ درصد کاهش به ۱۲۵۸۱.۲۲ واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰، ۱.۹ درصد و بیش از ۲۰ درصد از رکورد بسته شدن خود در نوامبر کاهش یافت. شاخص نوسانات Cboe یا ویکس که به نام شاخص ترس‌ وال‌استریت نیز شناخته می‌شود، افزایش یافت.

انرژی ۲.۹ درصد کاهش یافت زیرا نفت خام برنت به زیر ۱۱۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد یک هفته پس از آن که به دلیل درگیری روسیه و اوکراین تا ۱۳۹ دلار افزایش یافته بود.

قیمت نفت و سایر کالاها ازجمله فلزات و برخی محصولات کشاورزی به دنبال تحریم‌های غرب علیه روسیه افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha