• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400122419273
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

خلاقیت در ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه شهرداری‌ها قرار گیرد

خلاقیت در ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه شهرداری‌ها قرار گیرد

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: باید خلاقیت در ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه نهادهای مدیریت شهری از جمله شهرداری ها باشد.

بهمن امیری مقدم در نشست با شهردار، معاونین و شهرداران مناطق کلانشهر کرمانشاه با بررسی اقدامات انجام شده برای فضاسازی، زیباسازی و طراحی المان های نوروزی و آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز 1401 گفت: انتظار داریم شهرداری‌ها با بهره مندی از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و متناسب با فرهنگ، پیشینه و تاریخ این استان نسبت به زیباسازی شهر اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد زمینه برای مشارکت مردم با رویکرد محله محور در زیباسازی و بهبود خدمات شهری بسیار ضروری است و این مهم با کار میدانی، جهادی و تلاش شبانه روزی و مهمتر از همه حضور در کنار مردم محقق می شود.

وی اجرای طرح های درآمدزا در شهرداری را با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری یکی از راهکاری مناسب دانست و گفت: این نهاد عمومی برای پاسخگویی به انتظارات مردم به دلیل تغییرات صورت گرفته و بهبود و اعمال مدیریت مطلوب شهری باید ضمن توانمندسازی درون سازمان از پتانسیل های مردمی و بخش خصوصی نیز استفاده کند و اصلاح ساختار درآمدی به ویژه عدم وابستگی به درآمد کمیسیون ماده 100 را در دستورکار قرار دهد.

امیری مقدم در این نشست خطاب به شهرداران مناطق و مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه، گفت: ارائه مدل های درآمدزایی متناسب با ظرفیت های طبیعی، تاریخی، گردشگری و با بازآفرینی بناها می تواند شهرداری را در حرکت به سمت درآمد پایدار کمک کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: باید خلاقیت در ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه نهادهای مدیریت شهری از جمله شهرداری ها باشد تا سیستم مدیریتی در شهر پویاتر باشد و از وابستگی آن به درآمدهای ناپایدار کاسته شود، زیرا تأمین نیازهای شهروندان نیازمندان منابع مالی مطلوب است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها نباید درگیر و دغدغه‌مند درآمد باشند و برای تحقق این مهم بهره مندی از سیستم بهبود فرآیندها بسیار مهم است که باید از الگوهای مثبت در شهرهای موفق نیز استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه؛ آشفتگی و بهم ریختگی آزار دهنده در منظر و نمای شهرهای استان را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: مردم برای آرامش و نشاط نیازمند شهری زیبا هستند و شهرداری ها باید انضباط و نظم شهری و بهبود المان ها و نمادها و رعایت حقوق شهروندان را مد نظر قرار دهند و با دستگاه های دولتی، خصوصی، کسبه، جامعه پزشکی و هر نهادهای که اقدام به نصب نمادهایی باآلودگی بصری می کند؛ برخورد شود.

وی بی نظمی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر که عموما سبب آلودگی بصری می شود را متذکر شد و اظهار کرد: شهرداری باید از ابزارهای نوین دیجیتالی برای تابلوهای تبلیغاتی استفاده نماید.

 وی همچنین با اشاره به میزان بالای تصادفات درون شهری کرمانشاه تأکید کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر با نصب تابلوها، بهبود وضعیت ترافیکی و زیرساخت ها و آموزش و فرهنگ سازی باید در حوزه شهرداری به عنوان متولی جدید ترافیک شهری در اولویت قرار گیرد.

 استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردم از وضعیت معابر، خیابانها و کوچه ها گله مندند و باید تلاش شود که شهری در شأن مردم کرمانشاه با رعایت حقوق شهروندان داشته باشیم و حتماً بعد از تعطیلات ساماندهی دست فروشان در بازارهای محله در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha