• سه‌شنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400122419637
  • خبرنگار : 71431

افتتاح دو پروژه جدید مدیریت بحران در تهران/ ضرورت افزایش اعتماد مردم به دستگاه‌های امدادی

افتتاح دو پروژه جدید مدیریت بحران در تهران/ ضرورت افزایش اعتماد مردم به دستگاه‌های امدادی

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مدعی شد که اعتماد مردم به دستگاه های امداد رسان کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، "حمیدرضا خانکه" در دومین نشست ستاد مدیریت بحران شهر تهران که عصر امروز در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: اعتماد عمومی در هنگام بحران ها و امداد رسانی اصل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نتایج یک پژوهش که به تازگی انجام شده نشان می دهد که اعتماد مردم به دستگاه ها و سازمان های امدادی حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است که باید برای این موضوع تدبیری جدی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا مدیریت بحران از حالت حاکمیتی صرف خارج شود، گفت: برای تحقق این موضوع لازم است که از ظرفیت مشارکت مردم بیش از گذشته استفاده شده و به نقش مردم در مدیریت بحران توجه ویژه شود. با انجام این اقدامات می توان اعتماد از دست رفته مردم را به دستگاه های امدادی بازگرداند.

وی با بیان اینکه تجربه های جهانی و مطالعات بین المللی نشان می دهد که مدیریت بحران حاکمیتی صرف به ویژه در هفته نخست وقوع بحران کارایی لازم را ندارد، گفت: در همین راستا نیز باید از نقش خانواده ها بهره گرفته و آنان را در مدیریت بحران سهیم کرد.

افتتاح دو پروژه جدید مدیریت بحران در تهران

"اسماعیل سلیمی" معاون پیشگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر ۱۰۳ سوله و پایگاه مدیریت بحران در تهران فعال است که برنامه ریزی برای افزایش این تعداد انجام شده و ۱۰ پایگاه و سوله دیگر نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه امروز از یک پایگاه مدیریت بحران در منطقه ۱۸ و ایستگاه لرزه نگاری درون گمانه ای در منطقه ۱۵ نیز بهره برداری می شود، گفت: در آینده نیز فضاها و امکانات دیگری از سوی مدیریت بحران به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین "شاهین فتحی" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز به اجرای پویش شهر آماده که پیش از این از سوی مدیریت بحران شهر تهران به اجرا درآمده بود اشاره کرد و گفت: در این طرح پیش بینی شده که دستکم به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آموزش های لازم داده شود اما اجرای آن نیازمند اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی در شهر تهران است که باید تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha