• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400122519872
  • خبرنگار : 50130

به همت حوزه هنری کردستان؛

اکران خصوصی فیلم "موقعیت مهدی" در سنندج و سقز

اکران خصوصی فیلم "موقعیت مهدی" در سنندج و سقز

ایسنا/کردستان فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت حوزه هنری استان کردستان با حضور فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان در سنندج و سقز چهارشنبه ۲۵ و پنجشنبه ۲۶ اسفند به اکران گذاشته می شود.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگویی خبری  در خصوص اکران خصوصی فیلم موقعیت مهدی ویژه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان اظهار کرد: فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» یکی از فیلم‌های خوب و اثرگذار است که از ۱۸ اسفند اکران خود را در سینماهای کشور آغاز کرده و توانسته است در این مدت کوتاه به فروش نیم‌میلیاردی برسد.

امین مرادی افزود: این فیلم در ژانر دفاع مقدس گوشه هایی  از ۴ سال پایانی عمر شهید مهدی باکری و برادرش حمید باکری است که با روایت ملموس و متفاوت از ابعاد مختلف زندگی این  فرمانده دلاور لشکر ۳۱ عاشورا، در چهلمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ کاندید ۱۴ جایزه گردید که در نهایت ۵ جایزه اصلی این جشنواره از جمله جایزه بهترین فلم این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.

وی گفت:  فیلم «موقعیت مهدی» با روایت مستندگونه، زندگی ساده و ارزش‌های والای شهید باکری و از خودگذشتگی و ایثار و مقاومت این قهرمانان در فضای ساده، صمیمی و دلنشین بدون هیچ‌گونه ادعا و عامه‌پسندانه را به تصویر کشیده است که همین امر سبب شده مخاطبان زیادی را جذب کند.

مرادی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل جذب مخاطب حداکثری و مردمی بودن این فیلم، شخصیت تأثیرگذار و اخلاق‌مدار شهید باکری در کنار توجه به  فرهنگ و زبان آذری‌ که توانسته مخاطبان را در ساعت‌های تماشای فیلم مجذوب خود کند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: با توجه به تأثیرگذاری قشر فرهنگی و اصحاب رسانه بر آن شدیم تا دریک اکران خصوصی در سنندج ف چهارشنبه ۲۵ اسفند از ساعت ۲۰ با دعوت از اهالی فرهنگ و رسانه این فیلم ارزشمند را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در پردیس سینمایی مهر سقز نیز پنجشنبه ۲۶ اسفند از ساعت ۱۶ الی ۱۸ این فیلم برای خانواده تیپ ۲۲۸ ارتش سقز و اصحاب فرهنگ وهنر این شهر به نمایش گذاشته می شود.

مرادی‌ بیان کرد: فیلم موقعیت مهدی روایتگر واقعی زندگی یکی از فرماندهان قهرمان کشور ساخته شده است و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از آن می توان گفت این فیلم توانسته است در جذب مخاطب و مردمی کردن سینما نقش خود را به خوبی ایفاء کند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha