• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400122519899
  • خبرنگار : 50233

در دیدار روسای جهاددانشگاهی و دانشگاه سمنان مطرح شد:

استقبال دانشگاه سمنان از حضور جهاددانشگاهی استان در دانشگاه

استقبال دانشگاه سمنان از حضور جهاددانشگاهی استان در دانشگاه

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان ضمن استقبال از حضور جهاددانشگاهی استان در این دانشگاه گفت: ایجاد فاصله بین جهاددانشگاهی و دانشگاه سمنان به زیان هر دو بوده است.

دکتر مسعود نصیری زرندی در نشستی با سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن استقبال از حضور جهاددانشگاهی در این دانشگاه و ایجاد دفتر جهاددانشگاهی استان با هدف ارتباط بیشتر با اساتید و دانشجویان این دانشگاه مادر اظهار کرد: دانشگاه سمنان آمادگی دارد برای ارتباط بیشتر با جهاددانشگاهی ، تفاهمنامه‌ای با این نهاد انقلابی منعقد و زمینه‌های همکاری بیشتر این دو نهاد علمی را بیش از پیش فراهم کنند.

وی با اذعان به اینکه نخستین گام برای توسعه و تعمیق همکاری‌ها انعقاد یک تفاهمنامه مشترک است افزود: دانشگاه سمنان در چند سال اخیر تفاهمنامه‌هایی با دستگاه های دیگر و از جمله فنی و حرفه‌ای استان و...منعقد کرده و این تفاهمنامه‌ها به اجرای برنامه های خوبی در استان انجامیده است.

نصیری زرندی با بیان اینکه جهاددانشگاهی همزمان با انقلاب و در دل دانشگاه‌ها شکل گرفت ادامه داد: حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها، هم به نفع جهاد و هم به نفع دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد: بی‌تردید هم دانشگاه‌ها و هم جهاددانشگاهی از نبود این نهاد علمی و پژوهشی در فضاهای دانشگاهی متضرر شدند.

استقبال دانشگاه سمنان از حضور جهاددانشگاهی استان در فضای دانشگاه

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با اشاره به آمادگی کامل این دانشگاه برای حضور بیشتر جهاددانشگاهی استان در فضای دانشگاه گفت: متاسفانه در گذشته، جهاددانشگاهی درخواستی برای حضور در این دانشگاه نداشته و همین سبب شده که جهاددانشگاهی کمتر از ظرفیت های دانشگاه بهره‌مند شود.

وی از دانشگاه به مثابه یک معدن غنی نام برد و تصریح کرد: در دانشگاه ظرفیت های بسیار بالایی هم در حوزه اساتید و هم دانشجویان وجود دارد و جهاددانشگاهی استان می‌تواند از این ظرفیت ها چه در حوزه پژوهش و فناوری و هم در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شود.

خیز جهاددانشگاهی استان برای بازگشت به دانشگاه‌های استان

علی منصفی‌راد سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این دیدار از آمادگی کامل جهاددانشگاهی استان برای بازگشت به دانشگاه‌های استان و از جمله دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: بی‌تردید ارتباط بیشتر جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها به پویاتر شدن این نهاد کمک شایانی خواهد کرد.

وی از بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نخبگان و ارائه آموزش‌های نوین و تخصصی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های جهاددانشگاهی نام برد و گفت: رویکرد جهاددانشگاهی بیشتر معطوب به اجرای طرح‌های فناورانه در راستای رفع نیازهای واقعی کشور و کمک به خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در چهار دهه گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه زمینه برای انتقال دانش فنی پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی به استان فراهم است.

وی از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز مهندسی بافت به عنوان یکی از تلاش های به ثمر نشسته جهاددانشگاهی در ماه های اخیر نام برد و گفت: دانش فنی این مهم در مجموعه رویان جهاددانشگاهی وجود دارد و لذا با توجه به نیازهای استان، جهاددانشگاهی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان به دنبال راه اندازی این مرکز در سمنان است.

منصفی‌راد از وجود نگرش "درون‌زا" در جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: نگاه ما در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به درون استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها و از جمله دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر استان است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های متنوع معدنی در استان سمنان افزود: با توجه به غنای بالای معدنی در استان، جهاددانشگاهی استان به دنبال تاکیدات ویژه رئیس جهاددانشگاهی کشور و استاندار سمنان در خصوص ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های معدنی و تلاش در راستای فرآوری بیشتر موادمعدنی، دو طرح فناورانه معدنی در جهاددانشگاهی استان آغاز شده که خوشبختانه هر دو طرح در حال حاضر در مرحله تولید نمونه‌های آزمایشگاهی و زمینه سازی برای تجاری‌سازی تولیدات این طرح های فناورانه است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن استقبال این نهاد از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه سمنان عنوان کرد: جهاددانشگاهی استان در سال جدید به دنبال به نتیجه رساندن طرح‌های فناورانه شروع‌شده در استان است و در این مسیر از ظرفیت بالای دانشگاه سمنان استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان از همکاری با جامعه نخبگانی و دانشجویی در استان استقبال می‌کند افزود: جهادانشگاهی در اجرای تمامی طرح های خود از ظرفیت های موجود در استان استفاده خواهد کرد.

منصفی راد با اشاره به سبقه فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: با توجه به تنوع و تعدد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه ها، جهاددانشگاهی استان نیز علاقه‌مند به حضور مستمر در فضای دانشگاهی است و لذا در همین راستا خواستار اختصاص یک فضا به جهاددانشگاهی استان هستیم تا از طریق آن شاهد تعمیق‌بخشی به ارتباط بین جهاددانشگاهی و دانشجویان و اساتید دانشگاه سمنان باشیم.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی از هر گونه موازی‌کاری در دانشگاه‌ها اجتناب خواهد کرد گفت: جهاددانشگاهی در همه استان‌ها به دنبال کارهای برزمین‌مانده و به نتیجه رساندن آنها با بهره‌گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی و نخبگانی است.

وی اضافه کرد:همه فعالیت های جهاددانشگاهی بر مبنای نیازهای اساسی کشور است و در همین راستا همه تلاش خود را بکار می‌گیریم که از موازی‌کاری‌ها بپرهیزیم.

استقبال دانشگاه سمنان از حضور جهاددانشگاهی استان در فضای دانشگاه

 وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان سمنان چه در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی و چه در حوزه طرح های پژوهشی و فناورانه، کمک به توسعه پایدار استان را وظیفه ذاتی خود می‌داند و آمادگی داریم در کنار دانشگاه‌ها به فرآیند رشد و توسعه و تولید و اشتغال در این استان کمک کنیم.

منصفی‌راد گفت: آمادگی داریم که از همه ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان چه در حوزه آموزشی و فرهنگی و چه در حوزه های علمی،پژوهشی، رسانه‌ای و فناورانه ؛ در راستای تعامل و همراهی و هم‌افزایی بیشتر با مراکز دانشگاهی استان بهره بگیریم تا در راستای فرامین مقام معظم رهبری به خنثی‌سازی تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور و استان کمک کنیم.

سرپرست جهاددانشگاهی استان در پایان با استقبال از پیشنهاد رئیس دانشگاه سمنان در خصوص انعقاد تفاهمنامه همکاری بین جهاددانشگاهی و دانشگاه سمنان اظهار کرد: ما آمادگی داریم که همه ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان را در جهت کمک به حل مشکلات استان به میدان بیاوریم و در تعامل با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و پژوهشی استان بیش از پیش به تحقق اهداف نظام و اجرایی شدن ماموریت های جامعه دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور و افق‌های پیش روی آن کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha